Bästa pris på Mini-DV band?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte att jag skulle bunkra upp med 20-30 mini-dv band istället för att känna mig blåst varje gång jag behöver några och tvingas gå till Siba & liknande.

Kan jag hitta storpack till nämnvärt lägre priser än dessa?

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=51056

De får gärna vara Sony då jag använt mig av deras band hittills.

• Oregistrerad
  • 2004-11-15 16:22

Hej, kolla in Engströms på http://enshop.nae.se/
Det är en välsorterad affär för digital media.

10-pack för 219:- + moms (Dock så tilllkommer säkert frakt?)

Men jag brukar åka dit direkt (i sisjön), dock i egenskap som student så jag vet inte om det är möjligt annars...

Tack!

Om jag åker ut dit blir det c:a 200kr billigare för 20 band än om jag beställer från NetOnNet. Är också student så jag kanske också kan handla från deras lager direkt eller köper du för någon skola eller liknande?

---

Jag uppfattade 21:90 eller 219kr priset som att man måste köpa 10 paket, d.v.s. 50 band?

Price/pc 1 pkg (€)
26:30 SEK

Price/pc 2 pkgs (€)
23:90 SEK

Price/pc 10 pkgs (€)
21:90 SEK

• Oregistrerad
  • 2004-11-15 17:24

Jag tror min skola har ett speciellt avtal (vi har lite studentrabatt o så)...men ring och fråga dom, jag tror man kan åka ditt endå.

Hmm deras forumlering angående antal/pris/förpackning övergår min förståndsförmåga. Jag brukar bara köpa lite styckgrejer så jag vet inte riktigt vad som menas.

Det är också en upplevelse att åka dit...mkt speciell reception.

/Ludo

Senast redigerat 2004-11-15 20:00
  • Medlem
  • København
  • 2010-09-07 20:29

Yes, jag bumpar en rätt gammal tråd.
DV-band är dock fortfarande aktuella.
Såg häromdagen ICA Maxi sålde TDK för 79:- / 3st.
Clas Ohlson tar motsvarande 109:- / 3st.
Tror ni jag kan hitta billigare? Tacksam för alla tips.
Prisjakt och Pricerunner tycks inte göra DV-band, trist.

--EDIT--
Billigaste hittills Teknikmagasinet 79.90:- / 5st TDK.
Tror ni jag kommer lägre? Känns som rätt kurs.

Se bara till att banden trivs med din kamera. En mig närstående erfaren servicetekniker skulle aldrig använda TDK-band ihop med en Sony-kamera... (Kameran kläggar igen förr eller senare).

• Medlem
  • København
  • 2013-02-16 22:55

Kan nu — med facit i hand — nämna att det var just vad min kamera till sist gjorde.
Jag köpte band efter pris, och förbisåg det viktiga i att köpa band som ens kamera tycker om.
Har nu i efterhand läst på om hur olika tillverkare använder olika varianter av smörja.

1
Bevaka tråden