Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

grafikprestanda

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vissa gånger kan grafiken kännas lite slö i min G5:a. Läste på nätet att Os X metod att hantera grafiken egentligen kräver ett "kraftigare" grafikkort än det som följer med. Är det nån som har testat att uppgradera till 256Mb grafikkort och märkt nån skillnad i grafikprestanda.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-15 14:23

tror inte du märker skillnad med mer MB, beror mer på hur snabbt kortet är som sitter i. I vilket fall "laggar" OSX lite grann. Tror inte det spelar någon roll vilket kort du stoppar i...

Jag tog bort skuggorna istället, hjälpte ytterst lite...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-15 22:30

Jag bytte det medföljande GeForece-kortet mot ett ATI 9800 Pro SE. Skillnaden är enorm när du vill spela spel eller t.ex. förhandsvisa effekter i Final Cut & iMovie. När du väl skal rendera effekten har du dock ingen hjälp av grafikkortet, då är det processorn som får arbeta. Jag vill dock utfärda en varning, det kort som jag har köpt väsnas galet mycket. Min G5'a gick från behaglig ljudnivå till riktigt störande. Kommer tvingas att byta till en tystare fläkt om jag skall stå ut! Jag tycker att det är värt att byta till ett snabbare kort om man även kan kosta på sig en annan fläkt, annars bör man ta sig en funderare.

Ursprungligen av Zoppora:

Jag bytte det medföljande GeForece-kortet mot ett ATI 9800 Pro SE. Skillnaden är enorm när du vill spela spel eller t.ex. förhandsvisa effekter i Final Cut & iMovie. När du väl skal rendera effekten har du dock ingen hjälp av grafikkortet, då är det processorn som får arbeta. Jag vill dock utfärda en varning, det kort som jag har köpt väsnas galet mycket. Min G5'a gick från behaglig ljudnivå till riktigt störande. Kommer tvingas att byta till en tystare fläkt om jag skall stå ut! Jag tycker att det är värt att byta till ett snabbare kort om man även kan kosta på sig en annan fläkt, annars bör man ta sig en funderare.

kolla in den här

länken

1
Bevaka tråden