MPlayer-paket för fink?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har någon hört något om MPlayer för Fink?

Det finns för tillfället inget sätt att se .avi-filmer som är kodade med WMV 9. Jag har specifikt problem med något som heter wm9_VCM. Det finns en särsild codec för Linux. Det borde väl inte vara så svårt att få den att rulla i OS X? Är det någon som håller på med att lösa det här problemet? Jag kan knappast vara ensam.

Ursprungligen av mintcar:

Det finns för tillfället inget sätt att se .avi-filmer som är kodade med WMV 9. Jag har specifikt problem med något som heter wm9_VCM. Det finns en särsild codec för Linux. Det borde väl inte vara så svårt att få den att rulla i OS X? Är det någon som håller på med att lösa det här problemet? Jag kan knappast vara ensam.

Har stött på exakt samma problem som dig och har till en början provat med VLC, MPlayer, Quicktime och WMP9 men får endast igång ljudet eller ingenting alls.

Ingen som som har en lösning. Det är just vm9_VCM som jag också har problem med.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-12-13 12:05
Ursprungligen av mintcar:

Vad skiljer MPlayer OS X 2 från MPlayer för Linux (dess förlaga)? Jag ställer (kanske) en löjlig fråga för att det är något som jag inte har insikt i.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2004-12-13 12:29
Ursprungligen av frazze:

Vad skiljer MPlayer OS X 2 från MPlayer för Linux (dess förlaga)? Jag ställer (kanske) en löjlig fråga för att det är något som jag inte har insikt i.

ett fint GUI i OSX versionen

1
Bevaka tråden