Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela på en PowerBook eller iBook?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att spela hårdvarukrävande spel som till exempel Call of Duty på en PB eller iB eller blir dem halvt överhettade då?
Om det går så hur bra går det och vilka modeller måste man komma upp i för att spelet inte ska hacka alltför mycket, grafikkorten på iBooken ser ju inte alltför imponerande ut, i allfall inte om man stirrar sig blind på att den bara har ett 32 mb ATI grafikkort...

Ursprungligen av Svampisen:

Går det att spela hårdvarukrävande spel som till exempel Call of Duty på en PB eller iB eller blir dem halvt överhettade då?
Om det går så hur bra går det och vilka modeller måste man komma upp i för att spelet inte ska hacka alltför mycket, grafikkorten på iBooken ser ju inte alltför imponerande ut, i allfall inte om man stirrar sig blind på att den bara har ett 32 mb ATI grafikkort...

Har en gammal 867Mhz PB med 768 Mb Ram och 32Mb Video. Och jag har kör spelet XIII lite lätt. Detta för mig, tillsynes, oskyldiga spel hackar för mig på den lägsta upplöstningen när det kommer många "fiender" i sin närhet.

Så för att spela XIII hade jag nog minst behövt 64Mb videominne plus en >1Ghz processor för att klara lite mer än lägsta upplösning. Ram-minnet klarar jag mig bra på

Flyttar tråden till spelforumet.

/Christofer

1
Bevaka tråden