Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ej levererade attachments i Mail

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har vid ett par tillfällen råkat ur för att mottagaren får mitt mail, men saknar den bifogade filen. Först trodde jag att jag missat att bifogat men kollade upp i SENT att filen verkligen fanns med. Har skett ett par ggr. Mottagaren har kört Win och Notes som mailklient och i det andra fallet Outlook. Trodde att det kanske var jag som gjort ngt fel, men en kollega har råkat ut för samma sak.

Jag hittar ingen info om någon som råkat ut för samma. Det enda som jag kan komma på skulle kunna vara något är att kollegan och jag kör samma mailserver (SMTP). Men leverantören påstår att det inte finns något som skulle "läggas sig i" utgående mail.

Någon som vet något om detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-11 19:26

Notes (Lotus Domino) har en del säkerhetsfiffel för sig. Det kan hända att Domino-servern är inställd på att sortera bort bilagor som den tycker är misstänkta.

Har du förresten kollat att du har markerat alternativet "Skicka alltid Windows-kompatibla bilagor" under Redigera > Bilagor?

Jo, Notes är ju speciellt så därför trodde jag att felet låg i den klienten. Men när samma fel uppstod i en mottagares WIN/Outlook så föll det.

Jag hade INTE bockat för det. Men nu har jag gjort det. Men det valet verkar lite hemligt. Vad betyder det? Bilagan är ju i båda fallen PDF filer, som kan läsas. Gör Mail något med bilagan i de olika fallen?

Det enda om talar emot att det skulle vara den "kryssrytan" som saknades, som var problemet är att samma mottagare i ett senare mail kunde ta emot samma fil. Jag fick mer en känsla av att det kunde ha att göra med om det var ett "nytt" mail eller ett besvarat mail!?

1
Bevaka tråden