Bredbandrouter?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver köpa en bredbandrouter. En så billig och bra som möjligt, dvs får jag klara mig utan trådlösheten. Har många vänner som säger att de billiga DLink varianterna inte är något att ha. Har själv haft en 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway ett tag (som inte var min egentligen och har den därför inte längre). Så jag tänkte att det vara bara att köpa en ny, men hittar ingen som har denna på lager, de jag pratat med säger att den kommer in i början av december - varför vet jag inte. Hursomhelst behöver jag en router nu och inte om 3-4 veckor.

Några tips på andra som är bra eller har ni rentav en sådan jag vill ha att sälja till mig?

bredbandsrouter= routern som kopplas mellan adsl modemet(telia) och alla datorer...

4 portar och 100mbit räcker...

mvh

Netgear har jag och den har fungerat perfekt.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2004-11-09 19:03
Ursprungligen av Ian Curtis:

Netgear har jag och den har fungerat perfekt.

Här också. (Telia ADSL)

instämmer, netgear funkar bra och billig är den också.

• Medlem
  • 2004-11-09 21:33

Varför skulle D-Link vara dålig? Min funkar perfekt, en billig 300 (eller nåt ditåt hette den). Eller är det funktioner som andra har som inte finns på D-Links routrar som du är ute efter?

• Oregistrerad
  • 2004-11-09 21:37

Hur många burkar är det?
Är det två (tre) så är ju ett (två) extra nätverkskort och NAT ett kostnadseffektivt alternativ…
(Om man har en burk med PCI-platser)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-09 21:57

Hade en D-Link tidigare, men den ballade ur efter ett par år, så nu kör jag med en Netgear RP614. Den var billig och funkar fint.

Ursprungligen av Mondo:

Hade en D-Link tidigare, men den ballade ur efter ett par år, så nu kör jag med en Netgear RP614. Den var billig och funkar fint.

Jag har en Netgear RT314 som jag inte använder längre. Intresserad? Evt. inte i original-
förpackning, minns inte riktigt. Använd i 2 år utan problem.

Jag har en Netgear RP614v2 och den funkar prima. Faktiskt bättre än prima efter att jag uppdaterat den med den senaste firmware'en.

tack!

en sak glömde jag att säga, hur är det med utdelning av portar på denna router, det behövs forward av port 80 till min dator tex. funkar det bra?

en sådan router blev det. och nu efter en dryg månads användande är jag jättenöjd. funkar perfekt - rekomenderas även av mig. Tillskillnad från tidigare routers jag haft så håller denna mig inloggad på mitt telia adsl i många timmar - så jag behöver sällan logga in manuellt.

1
Bevaka tråden