Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Displayfel på ny iBook

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-09 14:38

Jag har störningar på displayen på min nya iBook... ...har uppdaterat ati drivern och kört hardware test.

Störningarna finns när datorn varit avstängd och försvinner efterhand - men kommer tillbaka om man stänger av och låter datorn vara avstängd ett tag. I morse kunde man knappt använda den så mycket störningar var det.

...nån som har nått tipps? varit med om liknande? ...eller ska jag skicka tillbaka den (vill inte det helst).

/iko

  • Oregistrerad
  • 2004-11-09 14:48

Störningar? Hurdana?

  • Medlem
  • 2004-11-09 15:01

små gröna fläckar som uppkommer på diverse ställen då och då... ...inget som sitter i själva dislayen...

...och vid uppstart i morse så såg hela datorn ut som ett gammalt buggigt amiga spel...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-09 15:06

Du lär nog få skicka in den på service.
Med lite planering kan det gå hyfsat fort.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-09 15:12

Trist. Med ett såpass allvarligt fel, skulle jag be att få den utbytt direkt, då kommer TNT och hämtar den och så har du en ny efter några dagar. Känns dumt att reparera en alldeles ny dator, tycker jag i alla fall.

  • Medlem
  • 2004-11-09 15:16

...jah köpte den på kullander kullander i malmö... ...men fixar apple det eller?? ...hur ska jag gå till väga??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-11-12 22:09
Ursprungligen av iko:

...jah köpte den på kullander kullander i malmö... ...men fixar apple det eller?? ...hur ska jag gå till väga??

Hej. Det är bara att lämna in den till oss. Dock så skickar vi den vidare till Apple.
Men du slipper ju själv att ringa Apple, och vänta på deras hämtning och leverans.

Apple brukar vara väldigt snabba med att reparera datorerna nu för tiden.

Johan (Kullander & Kullander)

Lånar tråden lite:

Om man beställer en ibook på applestore och den är defekt, kan man då lämna in den till någon affär som säljer äpple som hjälper dom en med transbort och allt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-13 02:39
Ursprungligen av blodsugare:

Lånar tråden lite:

Om man beställer en ibook på applestore och den är defekt, kan man då lämna in den till någon affär som säljer äpple som hjälper dom en med transbort och allt?

Ja, du kan lämna in den till en Apple Service Provider, de flesta större återförsäljarna brukar vara det också. Finns en lista över sådana på Apple.se.

Ursprungligen av xevve:

Ja, du kan lämna in den till en Apple Service Provider, de flesta större återförsäljarna brukar vara det också. Finns en lista över sådana på Apple.se.

Hittade efter lite letande

http://applefn.infonow.net/bin/findNow?CLIENT_ID=APPLE_EUROPE&COUNTRY=SWE&LANGUAGE=SWE_SWEDISH# :rolleyes:

Ring Apple support så kan de säga vad du ska göra.

1
Bevaka tråden