Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör man en HD till SLAVE?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, då har man surfat runt på gamla diskussioner kring extra HD och SLAVE och MASTER och CABLE CONECT etc. Jag blev inte mycket klokare?

Jag har en G4 med en 40 GB originaldisk. Nu har jag köpt upp mig på en Hitachi Deskstar 120 GB som jag vill sätta in. Jag har förstått att jag ska göra den till SLAVE eftersom jag bootar från originaldisken. Men... hur gör man denna disk till SLAVE. Jag bifogar en bild av "schemat" på baksidan. DU som svarar får gärna vara konkret så jag vet vilka handgrepp jag skall göra med de små plastbitarna. (Det var ju en massa "förslag" på schemat).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-09 14:03

Jag skulle bara satt den enligt andra figuren på första raden (DEVICE 1 (slave)).
Dom två plastbitarna på högkant vid den högra kanten, alltså.

Ursprungligen av Linus:

Jag skulle bara satt den enligt andra figuren på första raden (DEVICE 1 (slave)).
Dom två plastbitarna på högkant vid den högra kanten, alltså.

Tack snälla. Du fungerar det utmärkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-10 15:20

Går att boota från slave också.

Satte in en 160GB extra i min G4 igår, den är slave och går att boota ifrån.

Vet ej om det är någon nackdel med detta, har inte märkt ngt. i alla fall.

En märklig grej är att HDn bara visas som 128GB trots att den är på 160GB. Deror det på begränsningar i G4an (har en gammal 350MHz AGP-graphics modell). Någon som vet?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-10 15:28

Japp, 128GB är max i G4...

1
Bevaka tråden