Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Headset samt stänglocket problem..

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-09 13:42

Det var ett tag sedan jag skrev och nu har jag samlat på mig hela två frågor

Headset:
Jag har alltid skypat sedan det kom (PC tiden) och nu när jag sitter med min Powerbook så märker jag att jag inte kan ansluta ett headset då det inte finns någon mic ingång, utan bara line in. Är det så att jag tvingas använda ett USB headset för att få ett bra ljud?

Jag är nu i Kina och hittade ett DSP500 från Plantronics för 650:- oprutat.. Det torde väl sköta uppgiften samt för DVD, Music osv va?

Stänga locket:
Jag har många gånger velat stänga locket för att jag tex har en DVD film på (på TV'n) eller när jag har på iTunes och helt enkelt vill köra min spellista utan att locket ska behöva vara öppet. Kan man få powerbooken att inte försätta sig i sömnläge? (ibland så håller den på men någon uträkning och jag vill då kanske ta mig från a till b utan att datorn ska sluta beräkna och utan att behöva gå med locket öppet)

Snälla ni som kan, svara!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-09 13:53

a/ De förslagen går väl bra, men funkar inte ditt bluetoothheadset? (om man har det vill säga )
b/ Med extern skärm (eller skärmadapter) skall datorn inte gå i vila när man stänger locket (PB). Däremot är det nog inte så smart att flytta på datorn när den är igång; HD livslängden _lär_ väl äventyras.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-09 17:37

HD livslängden? Nej det tror jag inte på, du har HD's både i iPods och i CompactFlash kort så att det skulle förstöra livslängden nämnvärt.. nja..

Bluetooth headset?! mmm.. hur blir ljudkvaliteten vid användning av Skype? Har du testat? Blir det tex någon extra fördröjning?

Programmet NoSleep hittar du på Versiontracker.com, och med det kan du fälla ner locket utan att datorn går i vila. Se bara upp med värmen, och eventuellt hårddisken.

Om du inte kör något som får processorn att gå på högvarv eller använder hårddisken supermycket är det inget jag skulle oroa mig för.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-09 20:35
Ursprungligen av marcushedenstrom:

/…/använder hårddisken supermycket är det inget jag skulle oroa mig för.

Skillnaden är väl att för en PB är inte normalläget på HD:n "parkeringsläge", medans det på en iPod eller en kamera är "parkeringsläge" normalläget.

1
Bevaka tråden