Något i stilen welltonway till mac

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-08 21:55

Hej!
Vill ha allt kopplat till en plasma TV på samma sätt som Welltonway löst det.
Finns det några liknande produkter för Mac.
D.v.s som gör att jag via en fjärr kan surfa, titta på TV, läsa mail, spela musik, och titta på bilder på en plasma TV fast kopplat till en Mac isatället för PC??

Ursprungligen av Katti:

Hej!
D.v.s som gör att jag via en fjärr kan surfa, titta på TV, läsa mail, spela musik, och titta på bilder på en plasma TV fast kopplat till en Mac isatället för PC??

Det här är jag också mycket intresserad av

• Medlem
  • Alvesta
  • 2004-11-12 13:33

Köp en EyeTV 200/400/410 och en EyeHome och koppla till Macen och TV:n, så har du ett liknande system.

Dock tycker jag Apple på allvar borde fundera på att själva släppa en dedikerad produkt med de här funktionerna. HTPC är framtiden för PC-plattformen och det vore tråkigt om inte Apple tog chansen att vara med i den utvecklingen.

Ursprungligen av akesson:

Köp en EyeTV 200/400/410 och en EyeHome och koppla till Macen och TV:n, så har du ett liknande system.

Dock tycker jag Apple på allvar borde fundera på att själva släppa en dedikerad produkt med de här funktionerna. HTPC är framtiden för PC-plattformen och det vore tråkigt om inte Apple tog chansen att vara med i den utvecklingen.

jo jag håller helt o hållet med dig, frågan är hur de kan göra något som är mer än de som redan finns.

• Oregistrerad
  • 2004-11-15 18:41
Ursprungligen av Katti:

Hej!

Hej!

Yes. Det finns en riktigt bra lösning som funkar på både på MAC och PC.
Produkten heter Neuston Virtuoso MC-500 och är helt underbar för oss som vill kolla på film, lyssna på musik och surfa i vardagsrummet. Jag har en själv och har bara haft bra erfarenheter av produkten.

Läs mer om mc-500 här -->
http://www.neuston.com/en/mc500.asp

/Johan

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-11-15 20:53
Ursprungligen av illiquid:

Hej!

Produkten heter Neuston Virtuoso MC-500 och är helt underbar för oss som vill kolla på film, lyssna på musik och surfa i vardagsrummet. Jag har en själv och har bara haft bra erfarenheter av produkten.

/Johan

Hej! var köpte du den och till vilket pris?
Mvh Kent

• Oregistrerad
  • 2004-11-16 14:38
Ursprungligen av Kentor:

Hej! var köpte du den och till vilket pris?
Mvh Kent

Hej!

Den gick på 2145:-
och här köpte jag den:
http://tech.snille.se/

/Johan

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-11-16 15:26

Hej!

och här köpte jag den:

/Johan

Tack

/Kent

Hej!

och här köpte jag den:

/Johan

Jag har också beställt nu! Ska bli jäkligt spännande att se hur den fungerar!

Citat:

Neuston Virtuoso MC-500

Ni som införskaffat denna: varför denna och inte en EyeHome från Elgato? Är det för att MC-500 funkar till både Mac och PC eller finns det fler anledningar?

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-11-16 18:54
Ursprungligen av MagnusB:

Ni som införskaffat denna: varför denna och inte en EyeHome från Elgato? Är det för att MC-500 funkar till både Mac och PC eller finns det fler anledningar?

Har ju inte själv hunnit införskaffa den men ser 4 saker som jag tycker att den verkar trevligare på papperet än Elgatos.
Den är lite billigare.
Den har WiFi
Den verkar klara fler format
Den är enligt mig snyggare

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-17 22:10

Hej!

/Johan

Tjena.

Jag kollade in denna & den verkar ju kanon! Undrar över en sak bara.
När man vill kolla på video, är det bara filerna i mappen Movies (på datorn) man kommer åt då? och klarar den av att spela upp dvd filmer (dvs om jag stoppar in en dvd film skiva i datorn)? och slutligen, jag har en massa dvd filmer ligger på hårddisken, kan den spela upp dem (VIDEO_TS mapp eller .vob)?

Ursprungligen av hugg:

Tjena.

När man vill kolla på video, är det bara filerna i mappen Movies (på datorn) man kommer åt då? och klarar den av att spela upp dvd filmer (dvs om jag stoppar in en dvd film skiva i datorn)? och slutligen, jag har en massa dvd filmer ligger på hårddisken, kan den spela upp dem (VIDEO_TS mapp eller .vob)?

Jag har svårt att tro att de ska gå att streama DVD trådlöst med bra resultat, är nog för mycke data som ska skickas, men vad vet jag

• Oregistrerad
  • 2004-11-18 14:59
Ursprungligen av Johan S:

Jag har svårt att tro att de ska gå att streama DVD trådlöst med bra resultat, är nog för mycke data som ska skickas, men vad vet jag

Stämmer bra, men det går alldeles utmärkt att streama bilder och musik. Vill man kolla på stora vobfiler bör man göra det via en TP-kabel.

• Oregistrerad
  • 2004-11-18 14:56
Ursprungligen av hugg:

Tjena.

Hej!

Jag har ännu inte hunnit testa mc-500 på Mac, men på PC är det bara att peka till viken mapp eller hdd du själv vill, så det borde funka ungefär likvärdigt på Mac. Själv har jag också en massa dvdfilmer på datorn och mc-500 klarar utan problem att spela upp .vob-filer. För att mc-500:an ska slippa byta vobfil mitt i filmen så rekomenderar jag att trycka ihop vobfilerna till en stor .vobfil
Till PC finns ett program som heter DVD Decrypter som trycker ihop vobfilerna till en stor på ca 10min... Vad man ska använda på Mac har jag tyvärr ingen aning, men om någon vet något program som gör samma ska som DVD Decrypter så tipsa gäran i tråden.

/Johan

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-18 16:35

Hej!

Jag har ännu inte hunnit testa mc-500 på Mac, men på PC är det bara att peka till viken mapp eller hdd du själv vill, så det borde funka ungefär likvärdigt på Mac. Själv har jag också en massa dvdfilmer på datorn och mc-500 klarar utan problem att spela upp .vob-filer. För att mc-500:an ska slippa byta vobfil mitt i filmen så rekomenderar jag att trycka ihop vobfilerna till en stor .vobfil
Till PC finns ett program som heter DVD Decrypter som trycker ihop vobfilerna till en stor på ca 10min... Vad man ska använda på Mac har jag tyvärr ingen aning, men om någon vet något program som gör samma ska som DVD Decrypter så tipsa gäran i tråden.

/Johan

Ok.
Är det problem med att den byter .vob fil? blir det en paus (hur lång)? byter den själv?
Och tillsist. funkar subtitles & dolby-digital eller DTS?

• Oregistrerad
  • 2004-11-18 18:22
Ursprungligen av hugg:

Ok.
Är det problem med att den byter .vob fil? blir det en paus (hur lång)? byter den själv?
Och tillsist. funkar subtitles & dolby-digital eller DTS?

Hej!

Nej jag upplever inga problem när den byter vob fil, men det bilr en liten paus på max 5sec när den byter, och den byter helt sälv. DTS funkar utan problem, men externa sub filer för textning av filmer funkar inte i dagsläget, men det man kan göra är att själv lägga in filmtexten i fiml filen, med något lämpligt program.

/johan

Ursprungligen av Katti:

Hej!

min fru skulle bli galen om jag började kika på mailen under nått program på tv´n. Nja jag skulle hellre vilja ha nått med tryckkänsligdisplay där man kan kika på dessa saker, kolla mail, ical, adressboken, spela musik, spela upp en imovie filmer men att alla val inte sker på själva tv´n, då betyder det att man alltid måste ha tv´n på, nej tack, tv apparater är en ibland en styggelse utseendemässigt.

Det som saknas på denna som broadbandbox har är att kunna spela in tv program, denna funktion verkar vara guld värd.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-18 11:28
Ursprungligen av draags:

Det som saknas på denna som broadbandbox har är att kunna spela in tv program, denna funktion verkar vara guld värd.

Precis, jag funderar på att kombinera en MC-500 med någon EyeTV-modell. Kan man anta att MC-500 kan spela upp det man spelat in med EyeTV? Någon som vet?

• Medlem
  • Gävle
  • 2004-11-18 12:21

Men snälla ni, varför måste man ha två olika extraburkar för att göra detta.
Vill ha en burk som både spelar in OCH visar.
Inte köpa två st för över 2.000:- styck.
Plus att jag måste ha en dator!

• Medlem
  • Alingsås
  • 2004-11-18 17:36
Ursprungligen av Creops:

Men snälla ni, varför måste man ha två olika extraburkar för att göra detta.
Vill ha en burk som både spelar in OCH visar.
Inte köpa två st för över 2.000:- styck.
Plus att jag måste ha en dator!

Mm..är med skeptiskt till extra burkar.
Om man har ett TV-kort (det som Apple säljer t.ex.) och ett grafikkort med S-Video ut samt fjärrkontrollen som Apple säljer (Den har Radiovågor o går genom väggar) får man ju samma funktionalitet eller har jag missat något.
Man får ju dessutom inspelning från TV samt slipper extra box

Fast gränssnittet får man iinte med min lösning antar jag(vet inte vad som följer med Tv-kortet som Apple säljer)

Eller köp en htpc och kör windows media center, ja tyvärr verkar detta faktiskt vara det bästa idag.

1
Bevaka tråden