Skum betalningsmottagare.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-08 19:38

Jag ska betala min beställning från apple.com via bankgiro.
Betalningsmottagaren ska heta "BIBIT INTERNET PAYMENTS" men så här ser det ut för mig:
Betaldatum Mottagare Belopp Referens
2004-11-10 STITCHING TRUSTED THIRD PARTY B Bankgiro 5599-4206 10 183,75 X2X1X0X5X5X

Stitching trusted, vilka är det, är det safe?

Betalningsmottagaren heter "Stichting Trusted Third Party Bibit" och används av någon underlig anledning av Apple vid betalning via bankgiro. Apple har både svenskt bank- och postgironummer så man kan ju undra varför betalningen måste gå genom en tredje part. Stichting Trusted Third Party Bibit ska enligt uppgift ta 6-9 dagar på sig att förmedla pengarna, men det tog ännu längre tid när jag köpte min PB i våras.

mvh // Björn

Senast redigerat 2004-11-09 10:45
  • Oregistrerad
  • 2004-11-09 08:50

Skilj på Apple SE och AppleStore - AppleStore använder detdär "hopplocket".

Ursprungligen av Pär:

Skilj på Apple SE och AppleStore - AppleStore använder detdär "hopplocket".

Fast på fakturan som jag fick från Applestore fanns bank- respektive postgironummer angivet, som hade Apple Computer AB som mottagarnamn. Lite skumt är det allt.

Hjääälp

5599-4206 *STITCHING TRUSTED THIRD PARTY BIBIT har jag skickat pengar till vad tusan är det?:tveksam: .. är orolig:(

Ursprungligen av tina_snobben:

5599-4206 *STITCHING TRUSTED THIRD PARTY BIBIT har jag skickat pengar till vad tusan är det?:tveksam: .. är orolig:(

Här kan du läsa om Bibit och Apple: Apple Store (Sverige) - Bankverfring

När man googlar på Bibit får man upp många sidor och jag tycker dom verkar seriösa. Här kan du läsa lite till: Bibit Global Payment Services - Shoppinghjälp

Välkommen hit tina_snobben ! Hoppas du ska trivas här.:)

• Medlem
  • 2008-10-29 21:00

Har du anledning att tro att det är något annat än vad som beskrivs tidgare i tråden?

Att ett namn kan oroa så :-D. Tror ni bedragare skulle döpa skurkföretaget till ett sådant namn? Nej, då skulle det ha ett förtroendeingivande tråkigt namn och ingen skulle känna noja när dom de facto blev blåsta.

• Oregistrerad
  • 2008-11-03 22:59

BGC - Sök bankgironummer

Lite konstigt att det inte är ett svenskt företag, och att man tydligen kan få BG utan att ha svenskt företag, luktar pengatvätt

• Medlem
  • Överallt
  • 2008-11-04 09:33
Ursprungligen av studiox:

Lite konstigt att det inte är ett svenskt företag, och att man tydligen kan få BG utan att ha svenskt företag, luktar pengatvätt

Jag har flera utländska leverantörer (inom EU) med svenska bankgironummer, det blir oftast billigare för båda parter att slippa göra EU-överföringar till IBAN-konton fram och tillbaka.

Så - våra pengar som vi betalar med är smutsiga/skumma?

Ursprungligen av studiox:

BGC - Sök bankgironummer

1
Bevaka tråden