Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu levereras 30" Cinema HD Display

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac skrev i torsdags att vi tittat närmare på 30" Cinema HD Display i Köpenhamn. Idag fick vi chansen att se en pall full med skärmar hos Macoteket i deras nya lokaler i Sundbyberg.

Markus rapporterar att det finns flera stycken obokade exemplar så om du vill ha en fetingskärm på skrivbordet imorgon är det bara att beställa. Efterfrågan efter skärmen har inte varit stor säger flertalet återförsäljare vi talat med men det har sålts ett tiotal exemplar redan. Priset och kravet på ett speciellt grafikkort har nog avskräckt många gissar vi.

Om du bor i Stockholm kan ett besök till Macotekets butik på Birger Jarlsgatan vara värt besväret - jätteskärmen står nu i skyltfönstret.

Ps. Vi brukar normalt inte skriva så här mycket om en speciell Appleprodukt men imponansfaktorn är så stor att vi var tvungna.

<a href=http://tracker.tradedoubler.com/click?p=11612&a=294802&epi=99macfront&url=http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?productLearnMore=M9179>Läs mer om Apples bildskärmar på AppleStore</a>

Har du beställt en 30" Cinema HD Display? Hur känns det?

Mamma mia, vad stor den är..
Jag önskar jag hade dom pengarna att kunna köpa två stycken

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-08 14:41

Jag skulle hellre ha en 23". 30" är för stort för mig.

  • Medlem
  • 2004-11-08 15:32

Jag tror det blir jobbigt med en sån stor skärm. Jag tillhör dom som inte använder tangentbordet och kortkommandon utan styr macen med penna och mus för det mesta. Normalt har jag en platt 20 " Formac skärm med upplösningen 1200x1600. Den är nu på rep och jag sitter vid en 17" ctr-skärm. Jösses vad fort det går att förflytta sig på en skärm med upplösningen 1024x768. Undrar hur många kilometer per dag man skulle veva runt med penna på en 30 tums skärm. Visserligen går det att öka hastigheten på penna och mus men man förlorar i precision. Jag tror tekniken för musrörelser i operativsystemet behöver utvecklas mer när skärmarna börjar bli så här stora.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-08 15:48

Den är stooor!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-09 01:38

Storleken spelar roll,, det har jag alltid sagt!!

Den är som sagt nästan för stor... I varje fall att bara användas som dataskärm...

Om Apple hade lagt till ett videokort (componet, composit, RGB, SVHS) hade man kunnat använda den som TV-skärm också (vilket storleken väl räcker till). Köpet hade då kännts lite mer motiverat.

Den är så stor så det behövs en specialfunktion i iSeek för att leta rätt på användare som gått vilse på skärmen......

Har man inte problem att hitta musen då? jag vet att jag som kör en ibook 14" och en 19" 1024x768 resp 1280x1024. så har jag oftast ingen aning om var musen är efter en kiss paus eller ännu värre ett ögon-blink. ??!

Joda. For stor!

Stod och lekte med en 30" har i London for nagon helg sedan. Det ar som de flesta skriver och sager; Den ar for stor.
Bildomfanget ar helt fantastiskt men faktum ar att om man sitter framfor den som vid en vanlig skarm sa "missar" man det som ligger langst ute pa kanterna. Antar att detta ar en vanesak, men da tycker jag man tjanar mer pa att kora pa 20" eller 23". Sedan kanns den valdigt klumpig for att vara en tft skarm. Men men, vill man ha en penisforlangare sa...

Vi packade upp en på jobbet idag och testade...
Satte i nVidia-kortet i en 2x2 GHz och kopplade 30"-aren till och installerade Halo... All grafik på max, t.o.m. FSAA, som jag inte kan ha på alls på mitt Radeon 9800, och det flöt på bra.

1
Bevaka tråden