Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BitTorrent laddar upp mer än ned...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-08 03:43

Ber om ursäkt på förhand ifall ämnet redan varit uppe till diskussion.

Problemet är att jag sitter på BBB 10MBit (TPTest uppmäter min hastighet till 7,5 MBit) och kan ladda hem rätt fort från snabba servrar (port 80 och ftp funkar alltså (ganska) snabbt och fint). Däremot BitTorrent (Azureus kör jag) vill inte ladda ner särskilt fort. Nu ligger den och puttrar kring 10 KB/s, oftast kring 40. Samtidigt skickar den upp uppemot 100 - så varför kan jag inte ladda ner snabbare?

Jag tror att jag har öppnat alla portar som ska vara öppna. Kör OS X inbyggda brandvägg.

Nåt mer jag kan ha missat?

Tja...i den officiella BitTorrent klienten kan du begränsa upload hastigheten... har inte märkt att det påverkar download hastigheten något....

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-11-08 07:39

Med tanke på hur populärt BT har blivit (läste en artikel igår om att över 50% av all trafik på Internet var BT) så finns det nog en del providers som nedprioriterar BT-trafik.

En tanke kan vara att helt enkelt byta portar i BitTorrent. Har för mig att den använder 6881-6889 eller nåt sånt. Välj 10 andra lediga portar (ändra i programinställningarna) och öppna i brandväggen för dem istället.

Det förklarar iofs inte varför det laddar mer upp än ner, men kan öka hastigheten iaf.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-08 09:53
Ursprungligen av simba:

Med tanke på hur populärt BT har blivit (läste en artikel igår om att över 50% av all trafik på Internet var BT) så finns det nog en del providers som nedprioriterar BT-trafik.

Bara nyfiken men var läste du det.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-11-08 10:08

Oops.
Kom ihåg fel. Var visst 35% för några månader sen. Lägger man ihop P2P-trafiken så blev det dock rejält mycket, ca 60%.

Här är artikeln http://arstechnica.com/news.ars/post/20041105-4373.html

plockar man hem en fil som få användare har så går det i den hastigheten. så är det bara. ju fler som en fil, desto fortare får du den. har du bbb så skulle jag se mig om efter dc eller något.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-08 09:39

Prövar senare med att byta portar.

Problemet med dc är att det inte finns någon bra klien t till OS X än.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-08 10:32

Tackar, intressant!

1
Bevaka tråden