Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny sida för radannonser

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har tagit fram en ny sida som samlar radannonser ifrån 99mac, iPod.se och 99musik.com - ett perfekt ställe att hitta det du söker!

Nu hittar du över 200 annonser samlade på en sida som alltid är uppdaterad. Annonserna är indelade efter forum och det finns möjlighet att göra sökningar efter det du är sugen på.
För att annonsera och göra sökningar måste du vara medlem på respektive sajt.

Vi har även skapat en rejäl begagnatguide där du får en hel del tips på vad du bör tänka på när du ska köpa en begagnad Mac. Guiden vänder sig både till företag och privatpersoner. Vi tar upp garantifrågor, försäkring, support och exempelvis stulna datorer.

Den nya sidan har ännu inte fått ett eget namn men dom du har ett bra förslag på domännamn (helst .se domän) skriver ni en rad nedan!

http://99mac.se/annonser/

  • Medlem
  • 2004-11-07 19:12

uhh den gröna kulören på texten går fetbort

Annars bra upplägg och ide

Upptäckte att vissa annonser pekade fel (ipod.se annonserna pekade mot 99mac) men det är fixat nu. Tack för tipset Slarti

Ursprungligen av Björnström:

Upptäckte att vissa annonser pekade fel (ipod.se annonserna pekade mot 99mac) men det är fixat nu. Tack för tipset Slarti

Jag har en annons där, sökte på den och då söktes det på 99mac, så ska det väl inte vara?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-07 19:23

Wunderbar! Slipper man leta igenom alla siterna när man kollar annonser

Bra överblick över annonserna.

Håller med föregående inlägg att den gröna färgen på texten är grymt jobbig att läsa.

//Trinodia

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-07 19:39

Väldigt bra funktion, däremot så ogillar jag väldigt mkt att det är så jävla mkt adresser, måste den få en egen adress? kan den inte bara ligga som en egen sektion?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-07 19:41
Ursprungligen av Elias:

Väldigt bra funktion, däremot så ogillar jag väldigt mkt att det är så jävla mkt adresser, måste den få en egen adress? kan den inte bara ligga som en egen sektion?

Jag tycker att det är smart med en egen adress eftersom man kan marknadsföra sidan lättare som en annonsplats då.

Ursprungligen av Elias:

Väldigt bra funktion, däremot så ogillar jag väldigt mkt att det är så jävla mkt adresser, måste den få en egen adress? kan den inte bara ligga som en egen sektion?

Det är helt upp till er medlemmar.

"begmac.se" låter enklare än "99mac.se/annonser/"

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2004-11-07 20:09

Även jag har problem med den gröna färgen. Blir ansträngt och jobbigt att läsa sidan.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-07 20:19

Mycket snyggare och mer lättläst nu med svart text och grönt när när markören är över länken. Gött!

Detta var en härlig uppgradering av radannonserna. Men om man använder sökfältet längst upp så ger det en vanlig allmänsökning på 99mac.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-07 23:44

Klockren söksida. Har saknat detta.
Men när jag söker på 99musik.com så kommer jag endast till en inloggingssida. Måste man vara inloggad där för att titta på annonser där? Fungerar utan att logga in på iPod.se.

Sökningar är avstängt för gäster på alla sajter av två skäl:

- Om gäster kan söka kan vi utsättas för DoS-attacker där ett script gör hundratals sökningar som sänker forumet.

- Vi vill att gäster skall registrera sig.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-11-13 10:09

Varför inte kalla domänen 99annons, helt enkelt?
(eller möjligen 99börsen - fast då blir det ju www.99borsen.se förstås, inte lika snyggt).

1
Bevaka tråden