Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När uppkopplingen går ned......

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2004-11-07 17:08

....vad gör ni då? Min uppkoppling la av igår em. Inte förrän kl 15:00 idag kom den igång igen. Det är inte klokt vad beroende jag blivit av internet (99mac).

Innan jag förstod att det var externt fel så hann jag med att starta om routern, byta router samt testa utan router direkt till datorn. Usch vicken pärs!

Edit: Tio min innan katastrofen hade jag uppdaterat till 10.3.6. Gissa om jag var misstänksam.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-07 17:16

Jag brukar koppla upp med 56k-modemet direkt. Ingen tvekan. Bara att trycka på Anslut-knappen så är man tillbaka. Ja, det är hemskt vad beroende man har blivit ...

Alla Macar har ju ett inbyggt modem, jag har sedan tiden jag inte hade bredband ett gratis modempoolsnummer hos home.se som jag har inlagt i inställningarna, telefonsladden sitter kvar i datorn och jag har kvar telefonen i menyraden. Anledningen till att jag har allt kvar är att jag hade com hem förut och det gick ner hela tiden ...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2004-11-09 09:06

Det var så länge sedan min uppkoppling gick ner så jag minns det inte (100 mb fiber), och skulle den göra det kan jag alltid gå ut och hugga lite ved, det behövs alltid.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-11-09 10:23

Jag var utan internet för några dagar sedan... i tre dygn. En av katterna tycker om att bita i kablar och orsakade på så sätt att routern fick ojämn strömmatning och gick sönder... innan jag förstod att routern var paj testade jag oändligt mycket för att försöka fixa detta... det blev till att köpa en ny router, för jag gissar på att det inte går på mina fem års garanti, att katten bitit sönder ena "halvan" av kabeln...

Nu ska det aldrig hända igen, så allt är upphängt i en korg på väggen och kablar ordentligt dragna så att katten inte kommer åt dem.

Själv så drar jag fram 3G mobilen och kör via blåtand. Snabbare än modem iaf. Men det är inte ofta inte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-11 09:41
Ursprungligen av Timber:

Jag var utan internet för några dagar sedan... i tre dygn. En av katterna tycker om att bita i kablar och orsakade på så sätt att routern fick ojämn strömmatning och gick sönder... innan jag förstod att routern var paj testade jag oändligt mycket för att försöka fixa detta... det blev till att köpa en ny router, för jag gissar på att det inte går på mina fem års garanti, att katten bitit sönder ena "halvan" av kabeln...

Nu ska det aldrig hända igen, så allt är upphängt i en korg på väggen och kablar ordentligt dragna så att katten inte kommer åt dem.

Nja, det skulle ha kunnat gå på garantin faktiskt. Jag fick min D-link-router utbytt utan problem när den hade gått sönder efter att ha överhettats pga att jag använt fel nätadapter. (Fast vid närmare eftertanke så kände nog inte D-link till att det var det som var anledningen ...)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-11-11 19:06
Ursprungligen av Rajje:

Nja, det skulle ha kunnat gå på garantin faktiskt. Jag fick min D-link-router utbytt utan problem när den hade gått sönder efter att ha överhettats pga att jag använt fel nätadapter. (Fast vid närmare eftertanke så kände nog inte D-link till att det var det som var anledningen ...)

Jag funderar på om man skulle kunna fixa en till sådan sladd (original, utan bitmärken och ihoptvinnad sladd) och lämna in den på garanti... då har jag två D-link-routrar...

1
Bevaka tråden