Sony-skärmar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har tänkt köpa mig en platt skärm i storlek 20-23". Cinema-skärmarna tilltalar mig eftersom de är vackra och ser ganska bra ut i spec, men det är mycket prat om ojämn kvalitet.

Jag tittar på sony-skärmar också, SDM-P232 och SDM-P234.

De verkar i stort sett lika, men P232 har 40 ms svarstid, medan P234 har 16 ms. Är 40 ms riktigt dåligt eller?

Är det någon som har erfarenhet av SONY-skärmar?

Jag ska använda skärmen som extraskärm till en TiBook. Jag sysslar med med webbdesign men kommer också använda skärmen till att se på film m.m.

Ursprungligen av leenus:

Hej!

De verkar i stort sett lika, men P232 har 40 ms svarstid, medan P234 har 16 ms. Är 40 ms riktigt dåligt eller?

40ms är riktigt dåligt, köp dig aldrig en skärm med högre responstid än 25ms...Men kolla in att du får byta skärmen om det är trasiga pixlar på den vid leverans...Som läget är nu är det bara en tillverkare av skärmar som godkänner att skärmen kan bytas om bara en pixel är trasig...

Eizo är namnet, vidare så är hög kontrast något att sträva efter...Eizos L768 har ett kontrastförhållande på 1000:1...Det är inte kattskit direkt...

Tack för snabbt svar. Då glömmer jag p232 på grund av svarstiden. Eizo verkar ju bra, men jag är så förtjust i widescreen-formatet. Dessutom ser det ut som att deras större skärmar också har 40 ms svarstid. :/ Kör 1600*1200 på en Radius 21" CRT nu och vill inte gå ner i upplösning.

400:1 i kontrast, duger det?

Ursprungligen av leenus:

400:1 i kontrast, duger det?

Kolla in den här artikeln som försöker att förklara lite runt kontrastförhållanden:

http://graphics.tomshardware.com/display/20040226/index.html

Eizo har ju också en widescreenskärm. Color Edge CG220. Bara 40-45.000:- plus moms.

Oh, well. Lite över min budget kanske. Fler tips mottages tacksamt! Är det någon som vet var i Sthlm jag kan kolla på Sonys proffsskärmar? (Speciellt SDM-P234)

1
Bevaka tråden