Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på lämpligt ställ til TiBook när man ska ha den i knät?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-05 10:09

Jag letar efter några tips på nåt ställ som man kan ha en PowerBook Titanium 15" på när man sitter t.ex. i soffan eller i sängen och har den direkt i knät. Alltså så att det blir lite luft emellan datorn och benen/täcket/filten etc.. Nån som har nåt tips?

//André

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-12 11:05

knästöd / sängstöd

Här kommer ett sent svar. På Designtorget (gbg,mö,sthlm) finns en variant med en lätt träskiva med en undertill fastsatt kudde med typ bovetegryn el dyl som håller rasket på plats , testade den under en halvtimme, tyckte den var utomordentlig, stabil, varken du eller datorn blir varm.

Linus

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-05-12 15:53
Ursprungligen av ibland:

Här kommer ett sent svar. På Designtorget (gbg,mö,sthlm) finns en variant med en lätt träskiva med en undertill fastsatt kudde med typ bovetegryn el dyl som håller rasket på plats , testade den under en halvtimme, tyckte den var utomordentlig, stabil, varken du eller datorn blir varm.

Linus

Yes! En kanonbra pryl som tyvärr är en aning för dyr.
Kostar ca 550 SKR har jag för mig.

En tygpåse med risgryn funkar lika bra!

— Om man e snålis!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-12 16:28

En helt designfri lösning

På den bricka jag har i knäet, ställer jag min Titanium på två äggställ i plast, som följde med mitt kylskåp!

De ser ut ungefär så här från sidan:

[´´´´´´´´]

med hål där äggen skulle stått.:

_________
| 0 0 0 0|
|0 0 0 0 |
_________

sedd ovanifrån. Maximal luftcirkulation alltså.

Klart udda, medges, men gratis, och funkar för mig!

/M

1
Bevaka tråden