Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IP-adress efter router?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-02 22:56

Har skaffat mig en router (netgear wgr614). Fick huvudbry då jag skulle samla grabbarna för en omgång Ghost recon: När jag ska värda ett spel, hur gör jag med IP-nummret? Jag ligger ju "efter" routern, vilken jag vet IP:t på. Men vilket IP-nummer får mac:en som jag värdar ifrån? Rookie på detta som sagt...

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2004-11-02 23:34

Starta Network Utility (vet inte vad den heter på svenska) (finns i Applikationer | Verktyg). Kolla upp vilken IP adress du har. Denna får du sen ta med dig in i din Netgear och konfigurera upp "Port Forwarding" från de portar som ert lir använder, och sen in till samma port och till din lokala adress på insidan. Typ.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-03 00:34
Ursprungligen av pasp:

Har skaffat mig en router (netgear wgr614). Fick huvudbry då jag skulle samla grabbarna för en omgång Ghost recon: När jag ska värda ett spel, hur gör jag med IP-nummret? Jag ligger ju "efter" routern, vilken jag vet IP:t på. Men vilket IP-nummer får mac:en som jag värdar ifrån? Rookie på detta som sagt...

Lite enklare: logga in på din wgr614. Kolla på attached devices vilket IP din mac har. Ställ in i port forwaring, klicka på add custom service och ställ in starting port 2346.och ending port 2348. I server address skriver du ipnumret till din mac..Då ska det funka. Kan inte svära på portnumrena til ghost recon dock men jag tror de är rätt.

1
Bevaka tråden