Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man köra msn Messenger under VPC 7?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-02 17:23

Som sagt, är ute efter en bärbar, ska syssla lite med CAD osv.
Gillar iBookens pris och utseende men jag är inte helt övertygad om att släppa min PC än.

Vad jag hört kan man inte använda webcam på msn för mac?
Detta är ett problem närj ag ska ner till frankrike å plugga. de flesta av mina vänner har msn å det är trevligtå kunna se sina vänner....

kan man använda windows versionen av msn via virtual PC 7 och använda webcam funktionen där???

tacksam för svar

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-11-03 09:55

Jag har inte provat webcamfunktionen via VPC, så jag vet tyvärr inte. I övrigt funkar det dock väldigt fint. Det är faktiskt det enda jag använder VPC till!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2004-11-03 10:13

Testade med en iSight och det går inte . Möjligen kan det gå med en USB-kamera. Det verkar inte finnas något stöd för firewire i VPC 7.

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2004-11-03 10:29

mja..

Teoretiskt sett bör det fungera, då jag förmodar att VPC kör med någon form av direktaccess till usbportarna .. så tja, jo - det _bör_ fungera, men jag tror knappast att det blir någon trevlig upplevelse .. åtminstonde inte om man ser till hastighet och bekvämlighet. ;P

Är det en jätteförlust? Eftersom kvalitén är mest 2 fps och usel synk i MSN med folk med billiga webbkameror alá 200 kronor?

Jag har testat Logitech quickcam tillsammans med vpc 6 och det verkar inte fungera direkt bra.

Den hittar men mer än så är det inte.

Oftast hänger sig hela osx tvärt - kernal panic

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-14 20:02

Jag har kollat på en annans webcam genom msn & vpc 7.
Det funkade bra.

Ursprungligen av hugg:

Jag har kollat på en annans webcam genom msn & vpc 7.
Det funkade bra.

Jag har inte vpc 7 - tror du att det enbart fungerar på vpc 7 och inte vpc 6 - hittar nämligen ingen info om detta.

Vet du vilken kamera det var.

Finns en version av Messenger som stödjer Webcam. Sök på apples hemsida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-14 20:07

Tänker du bara använda VPC på min iBook?

Annars så funkar mercury helt super med webcam! och det direkt i det sköna fina OsX

Ursprungligen av atomlab:

Tänker du bara använda VPC på min iBook?

Annars så funkar mercury helt super med webcam! och det direkt i det sköna fina OsX

berätta mer!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-14 20:35

självklart

http://www.mercury.to

Har aldrig haft problem med min. Du kan har flera msn konton på samtidigt. Ha olika bilder, namn, alias, avatar på alla personer. Stöder alla web cam. Samt att du kan ha vilken bakgrunds bild du vill i slidden!

själv har jag teagan

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-03-14 20:52

Får inte mercury att funka men vpc 6/7 med msn 6/7 webcam funkar perfekt

  • Medlem
  • 2005-03-14 21:24

Du kan endast se andra som har webbcam i Mercury, de kan inte se dig, annars funkar det bra.

/Henke

  • Oregistrerad
  • 2005-03-14 21:59

Men om alla polare kör en multi-IM-klient som tar flera typer av messengertjänster, typ Adium för Mac och Miranda för PC, så kan ni ju bara teckna ett nytt konto, typ AIM, om inte MSN funkar. Det är ju inget extra jobb när ni ändå bara har ett program för alla konton.

1
Bevaka tråden