Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu har jag beställt/fråga om ibookminne

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läckra priser (näst sista dagen på Cram&jam), och trevligt forum gjorde att jag kände att det var dags att ta klivet. Blev en ibook, 12", 60GB hd, blåtand.
Tänkte dock köpa lite mer minne redan nu (2 långa veckors väntan på datorn dock). Min lokala datorhandlare har väldigt bra priser på minne, han har A-data SO-dimm, 512 Mb PC-2700, för 833 kr inkl moms. Han säger själv att de är väldigt bra, men han har nog inte provat dem på ibook.

Jag antar att det är dessa: http://www.adata.com.tw/en/products-d-so-ddr333.htm

Eftersom jag helst inte vill köpa hem något som inte funkar så vore det skoj att höra om det är rätt typ, och om det är något minne som jag vågar handla?
Skillnaden i pris blir ju rätt stor eftersom jag slipper extra frakt från annan handlare etc. och dessutom tycker jag detta verkar vara ett väldigt bra pris?

Det ska vara DDR266 i iBooken, men vad jag vet så ska 333 också funka. Men det finns om jag minns rätt även andra specifikationer som ska stämma, så jag skulle köpa minnet från någon som kan säga säkert att det går med en Mac (typ Macoteket, Memoryx.net, etc.). Det borde inte vara så stor prisskillnad.

1
Bevaka tråden