Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sabbar Macen usb-hårdiskar?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag besökte min polare häromdagen för lite fildelning. Jag pluggade in min PowerBook via kabel för att skicka några filer till hans usb-hårdisk som satt inpluggad i nätverket. Vi försökte via ftp men fann det för segt så det slutade med att vi kopplade in hårdisken direkt i macen och kopierade (mycket smidigt).

MEN... det verkar som om dessa stackars pc-användare tappat kontakten med hårdisken efter mitt besök, eller snarare behörigheten. De kan se allt men inte ta bort eller ändra.

Ändrar macen något då du pluggar in en usb-hårdisk?

Kan jag som användare ha sabbat det hela eller blir min älskade dator oskyldigt beskylld?? (hehe)
Bra att veta tills nästa gång!

Jag var hos en polare och använde hans usb-mp3-spelare för att föra över några småfiler. Efter att den satt i min Mac så har han inte kunnat använda den överhuvudtaget och inte ens en formattering av minnet har hjälpt.. något skummt kanske det är?

Hmm..på en vanlig hårddisk (IDE) skriver väl os X en drivrutin och/eller bootblock till hårddisken ? Vet inte hur det är på en USB-2 HD, om det är en generisk USB drivrutin som används eller om systemet skriver nåt till disk ?

Hårdisken ifråga var en ny usb2.

Jag har haft en Jens Of Sweden inpluggad, men då sabbades inget!

1
Bevaka tråden