L å n g väntan på iMac G5

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-01 09:27

Hur länge skall man behöva vänta på sin nya iMac egentligen. Jag känner att jag börjar bli irriterad nu. Jag beställde min iMac G5 samma dag de introducerades, tror det var 31 aug.

Ännu har ingen dator kommit. Inget besked om förseningen heller.

Är det någon annan av er som beställde första dagen som inte heller fått leverans ännu?

Hur länge skall man behöva vänta egentligen?

Hör av dig till Apple per telefon (eller vem du nu har beställt av) och fråga artigt om du kan få någon sorts kompensation - så länge ska du inte behöva vänta, och speciellt inte utan något sorts besked om när leveransen kommer att ske.

Jag har hört hemska rykten om leveranstiderna på iMac G5.

Distributören Scribona har följande lagerstatus:

Antal: Datum: Status:
20 2004-11-01 preliminärt
50 2004-11-03 preliminärt
30 2004-11-22 preliminärt
10 2004-12-06 preliminärt
30 2004-12-20 preliminärt

Med andra ord har dom inte ens bekräftade leveransdatum ännu. Ser ut som slutet på November för den som redan lagt en order... (iofs får ju exempelvis Macoteket sina leveranser direkt och kan skilja sig)

Tråden hör egentligen hemma i köptips tycker jag. Flyttar.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-01 11:16

Jag tycker tråden hör hemma under frustrations-diskussioner.

Dom leveranstider som du visade Björnström ser inte så trevliga ut. Men dom kan väl ändå inte gälla för iMacar som beställdes den allra första dagen?

• Medlem
  • 2004-11-02 16:33
Ursprungligen av Eva:

J. Men dom kan väl ändå inte gälla för iMacar som beställdes den allra första dagen?

Tycker jag låter väldigt konstigt ! beställde du av Applestore© eller av Åf© ?

Jag fick min för två- tre veckor sen ...beställde ungefär samtidigt som du av Åf©

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-02 16:37
Ursprungligen av maco:

Tycker jag låter väldigt konstigt ! beställde du av Applestore© eller av Åf© ?

Jag fick min för två- tre veckor sen ...beställde ungefär samtidigt som du av Åf©

Jag har beställt min från Office i Sundsvall, det kanske är därför - Apple kanske struntar i Åf uppe i Norrland

• Oregistrerad
  • 2004-11-02 16:46
Ursprungligen av Eva:

Jag har beställt min från Office i Sundsvall, det kanske är därför - Apple kanske struntar i Åf uppe i Norrland

vad jag vet får office sina leveranser från scribona. inte direkt från Apple.
Du får väl skrika lite på säljaren.

Jag beställde min 9 okt och har fått min idag - beställd genom Apple store...

Mitt tips är att tjata, ringa och fråga - ringa igen - ringa igen osv

Inte börja med att vara otrevlig mer saklig men om det fortsätter och inget händer kan man alltid börja vässa tonen - detta råd fick jag från konsumentverket gällande en projektor. Tyvärr funkar detta bättre än att enbart vara glad o trevlig.

Hot funkar också bra

Jag beställde min den 13e oktober och får den typ 4 el. 5 november...

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-02 16:25

Tyvärr är jag dålig på att bråka och hota. Jag tycker mest att det är pinsamt. Konstigt va, det är jag som tycker det är pinsamt, försäljaren tycker säkert inte att det spelar någon roll.

Som det är nu så skulle jag lika gärna kunna avbeställa alltihop. Jag beställde ju direkt för att få den snabbt, nu har glöden liksom gått över. Det känns faktiskt ganska trist.

Ring runt till andra återförsäljare och kolla om dom har nån inne, hittar du en kan du avbeställa på AppleStore. Jag fick min från YFO på dagen. Visserligen hade dom bara fått in två stycken så jag hade kanske tur

1
Bevaka tråden