Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritid med Airport påslaget?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2004-10-31 10:42

Hej,
jag undrar, hur mycket sjunker de utlovade max 5 timmarnas batteritid hos en Ibook om man har Airport installerat & påslaget hela tiden? Vad får man då? Under två timmar? Någon som har erfarenhet och vet?

Undrar,

/Bertil

  • Medlem
  • 2004-10-31 13:05

Det håller sig länge, inte 5h men länge. Det beror helt på vad man gör såklart. Om du tokphotoshoppar som en dåre eller dylika processor krävande saker så räcker det inte sålänge. Min är ett år gammal nu men batteriet känns piggt fortfarande - och då har jag kört den på batteri i princip varje dag, varje gång ett par timmar. Men det är svårt att säga nån tid. Skärmen släcks då och då (ska man räkna den tiden?), ibland får den sova (denna tid ska väl ändå inte räknas) och ibland ssh:ar, kodar, surfar och kompilerar lite .tex-filer. svårt. 3,5-4 timmar. Känns som så iaf.

Sammanfattning: fetlätt över 2h om du bara surfar.
ps. dra ner ljusstyrkan! det spar mycket batteri.

All tid som AC-adaptern inte är inkopplad ska räknas.
När skärmen slocknar sjuker strömförbrukningen rejält, kanske till och med med 50%!
När du lägger datorn i vila sjunker strömförbrukningen ännu mer, men inte till 0. På en vecka eller två laddas batteriet ur.
Är datorn helt avstängd, går det ännu långsammare, men inte ens då klarar man sig undan att batteriet laddas ur, fast det tar en himla tid.

Helt beroende på vad man gör men jag har svårt att tro att man kan komma under 2timmar med ett nytt batteri om man inte verkligen försöker. Min gissning är ca 3-4 timmar beroende på andra inställningar (mest skärm) och hur mycket man stressar hårddisk och processor. (Som parentes går den länge om man bara lyssnar på musik utan att ha skärmen igång alls. Utan problem 6-7 timmar.)

  • Oregistrerad
  • 2004-11-01 11:10

Jag har iofs en G3, men med nytt batteri och det räcker lätt 4,5h med airport påslaget, jag har det alltid på och minst 3 program igång.

//André

1
Bevaka tråden