Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela DVD-ram i maccen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att köpa en Panasonic DVDbrännare. Stationär. För att spela in tv med t.ex.
Den kan dels spela in på DVD-r skivor, men även på DVD-ram - som ju kan återanvändas om och om igen. Tanken är att tanka över och redigera i macen.
Frågan är - läser min superdrive DVD-ram?
Skriver gör den inte, men det är ointressant i detta fall. Vet någon nåt om läsningen? Hittar inget på nätet.

Nej, Superdriven tar inte RAM skivorna. De är mycket större.

Nä.
bara om dom sitter i cartridge.
annars är dom lika stora.
kolla på
http://www.meritline.com/maxell-2x-dvdram-blank-media.html

DVD-RAM standarden säger de skall sitta i cartridge. Har aldrig fått in en utan. Har ändå en massa media som kommer in dagligen ifrån annonsörer mm.

Du kan ju köpa en skiva och testa, men jag är skeptisk...

Jag håller på och kollar på Panasonics inspelningsbara DVD-spelare. Den stationära för tv etc. Den spelar in på DVD-R och DVD-RAM.
Skissen är att stoppa i DVD-RAM skivan i G4'an sen och föra över filerna. Att spela in till DVD-RAM från G4'an är inte aktuellt.
Såg på nån sajt att DVD-RAM är kompatibel med DVD-ROM som kan läsas av superdriven.
Eller? Det är min fråga...går det verkligen?
Det används ingen cartridge i panasonicspelaren vad jag ser.

Ursprungligen av davgra:

Jag håller på och kollar på Panasonics inspelningsbara DVD-spelare. Den stationära för tv etc. Den spelar in på DVD-R och DVD-RAM.
Skissen är att stoppa i DVD-RAM skivan i G4'an sen och föra över filerna. Att spela in till DVD-RAM från G4'an är inte aktuellt.
Såg på nån sajt att DVD-RAM är kompatibel med DVD-ROM som kan läsas av superdriven.
Eller? Det är min fråga...går det verkligen?
Det används ingen cartridge i panasonicspelaren vad jag ser.

Då borde det fungera.

1
Bevaka tråden