Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bluetooth med nokia 6230 misslyckas

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej..
köpte en nokia 6230 igår.. vill para den med ibooken via en usb bt modul.. men jag hittar inte alternativet 'para' i bluetooth ikonen.. jag har ställt in telefonen.. vill synka den med programmet phone director som är utvecklat just för mac och n6230

Hej,

Aktivera Bluetooth i telefonen och välj sedan "ställ in bluetooth-enhet" på Mac:en. Sedan är det bara att följa instruktionerna.

/Stefan

tack, det har gått bra.. fick starta bt serieport verktyg för att få programmet att fungera.. nu funkar allt fin fint!!

En liten fråga om phone director - man verkar kunna redigera i telefonens kalender, men är det möjligt att även synka ical och 6230's kalender?

Ingen som vet?

Det borde väl gå , nu känner jag inte till just 6230 men vitsen med syncning är väl att synca kalendern i datorn och telefonen samt adressboken.

Ursprungligen av sventa46:

Det borde väl gå , nu känner jag inte till just 6230 men vitsen med syncning är väl att synca kalendern i datorn och telefonen samt adressboken.

Inte säkert för på programmets hemsida visas en lökig kalender som ser ut att höra till programmet. Visar det sig att allt går att synka med ical, så har jag en ny telefon i dagarna

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-12-17 21:00

Tack för Kaffet

Tusen tack för den här diskussionen. Efter någon timmes ineffektivt lagrande av adressboksuppgifter via en-och-en-förskjutning från Adressboken hittade jag frustrerad er information. Nu mår man som en prins igen...
Oh va harlett!

1
Bevaka tråden