Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hauppauge för nya iMac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har nu en PC med hauppauge 350 i.. Funkar bra, skulle gärna vilja ha kvar den sen när jag köper min 20" iMac..

Här står det att det ska gå:
http://64.233.183.104/search?q=cache:vqUVlKcReQkJ:www.xlr8yourmac.com/OSX/os_x_tv_tuner_drivers.html+Mac+OS+X+Hauppauge&hl=sv&start=7

och iTele ska fungera med detta kortet: http://www.defyne.org/dvb/iTele.html

Men frågan är hur jag ska få ihop allt? Det är ett PCI-kort, kan man köpa ett firewire eller usb2-case o sätta i kortet? Gärna ska ju datorn sköta elförsörjningen eftersom jag skulle vilja sätta fast den bak på skärmen.. Vill inte ha sladdar som syns!

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2004-10-29 11:11

Det finns ingen PCI-plats i ny iMac, då du behöver ha USB-varianten av produkten för att det ska fungera. Vad jag vet så finns det inga smidiga lösningar för att koppla in ett PCI-kort i en låda med USB eller FW-kontakter. Vill du ha samma funktionalitet men utformad specifikt för macen förslår jag att du tittar på EyeTV från Elgato.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-29 11:34
Ursprungligen av akesson:

Det finns ingen PCI-plats i ny iMac, då du behöver ha USB-varianten av produkten för att det ska fungera. Vad jag vet så finns det inga smidiga lösningar för att koppla in ett PCI-kort i en låda med USB eller FW-kontakter. Vill du ha samma funktionalitet men utformad specifikt för macen förslår jag att du tittar på EyeTV från Elgato.

Eller kollar in nya Powermac G5 med en prosessor samma pris som iMac men utan skärm. Då får du PCI

Ursprungligen av akesson:

Det finns ingen PCI-plats i ny iMac, då du behöver ha USB-varianten av produkten för att det ska fungera. Vad jag vet så finns det inga smidiga lösningar för att koppla in ett PCI-kort i en låda med USB eller FW-kontakter. Vill du ha samma funktionalitet men utformad specifikt för macen förslår jag att du tittar på EyeTV från Elgato.

Mm jag har tittat på den, fast jag ville först se om jag inte behövde sälja tv-kortet o köpa ett annat först..

Citat:

Eller kollar in nya Powermac G5 med en prosessor samma pris som iMac men utan skärm. Då får du PCI

Nja det går nog inte... jag e kär i nya iMacen

1
Bevaka tråden