Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bra är airport extreme?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läste på ett annat forum att airport extreme tydligen inte var något bra. Dålig mottagning osv. Stämmer detta?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-28 00:08
Ursprungligen av blodsugare:

Läste på ett annat forum att airport extreme tydligen inte var något bra. Dålig mottagning osv. Stämmer detta?

Snackar du om basstationen från Apple eller om standarden 802.11g?

Ursprungligen av rhesus:

Snackar du om basstationen från Apple eller om standarden 802.11g?

Här snackas det om det inbyggda nätverkskortet i ibook g4. (därav placeringen inder ibooks och powerbooks)

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-28 00:20
Ursprungligen av blodsugare:

Här snackas det om det inbyggda nätverkskortet i ibook g4. (därav placeringen inder ibooks och powerbooks)

Jag har ett sånt kort i min PB12. Det har funkat utan problem för mig i ett drygt år nu. Jag har heller inte hört talas om nån som haft några problem med korten om de installerats korrekt.

kanske inte intryckt ordentligt?

Jag hade problem med mottagningen i början, kom upp i halv-mottagning,
men det visade sig bara att jag inte hade tryckt i kortet ordentligt.
De e bare o ta i!

/chris

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-28 06:31

Jag tycker inte att det är så jättebra precis... I skolan finns MÅNGA accesspunkter och nästan alltid har jag sämre signalstyrka och hittade punkter än en klasskompis. Hans trådlösa nätverkskort har max räckvidd (enligt tillverkaren) på 100 meter och Airport på max 145 meter, men ändå blir detta resultatet. Jag gissar på att de tog i kraftigt i överkant när de angav den siffran, för 53 meter bör den klara (även om väggar ligger i vägen), vilket kompisens gjorde...

Förresten, kompisen har mjukvara för att prova avståndet till accesspunkter, därför vet jag att avståndet var 53 meter.

I hemmet fungerar det säkert dugligt.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-28 10:14

Jag har bara suttit lite i skolan och surfat och inte haft några problem med det... Jag tycker att Airport fungerar Extremt bra. Fattar ni?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-28 10:48
Ursprungligen av blodsugare:

Läste på ett annat forum att airport extreme tydligen inte var något bra. Dålig mottagning osv. Stämmer detta?

Snarare så att antennens effektivitet är lite olika för olika modeller...

Gamla iBook "dasslock" är oöverträffad (dock .11b) för att leta nät.
(Fast extern antenn är väl vatare iofs)

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-10-28 17:41

Jag har en iBook G4 med inbyggt Airport Extreme. Kortet har en helt fantastisk känslighet. Jag driftar ett lokalt trådlöst bredbandsnät och har bra kontakt nästan var jag än befinner mig, tom bättre än vår fasta klientutrustning. Min kollega som är en inbiten Win-användare betraktar min iBook som magisk och kommer nu att köpa en egen 12". Känns trevligt att se honom drägla över en iBook;) Antingen har jag en otrolig tur eller så är det fel på den utrustningen som du läst om blodsugare. Vad lustigt det lät, men men.
/c

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-28 18:02

Klyftigt Svanerik!

/Adzam 1

Ursprungligen av PapaC:

Jag har en iBook G4 med inbyggt Airport Extreme. Kortet har en helt fantastisk känslighet. Jag driftar ett lokalt trådlöst bredbandsnät och har bra kontakt nästan var jag än befinner mig, tom bättre än vår fasta klientutrustning. Min kollega som är en inbiten Win-användare betraktar min iBook som magisk och kommer nu att köpa en egen 12". Känns trevligt att se honom drägla över en iBook;) Antingen har jag en otrolig tur eller så är det fel på den utrustningen som du läst om blodsugare. Vad lustigt det lät, men men.
/c

Kan meddela att jag inte har en ibook överhuvudtaget, ÄN! Men vänta ni bara

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-10-28 18:51
Ursprungligen av blodsugare:

Kan meddela att jag inte har en ibook överhuvudtaget, ÄN! Men vänta ni bara

Jag är övertygad om att du kommer bli nöjd när du får den. Hemma har jag en Linksys WRT54 som jag kopplar upp mig emot. Fugerar fint. Fördelen med den är att den är byggd på Linux och man kan byta ut Firmwaren till andra alternativ, t.ex Sveasoft. Finns att söka på forumet.
/c

1
Bevaka tråden