Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wardriving med Blåtands GPS

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En fråga:

Jag ska ju snart köpa mig en ibook 12". Som jag vill utnyttja till blandannat sk wardriving, alltså att hitta säkra samt osäkrade trådlösa nätverk.

Jag har från tidigare en Fortuna Clip-On Gps mottagare som använder sig av Bluetooth teknik för att prata (NMEA 0183 med min handdator. Nu skulle jag gärna vilja använda detta program för att "mappa" alla wlan noder här i min stad. men kommer det och fungera? blåtant, os x och mac låter inte som en problemfri kombination.

Alla tips och svar är välkommna.

Föressten, vad är det för wlan chipset på air port extreme? Något made by apple maybe?

Hälsningar: Snart nybliven ibook 12" ägare

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 22:16

OS X och blåtand är en bra kombination - gott om APIer och din bluetooth i burken kan du ge ett ip och NATa vidare m.m. som det är.
Sen hur det funkar med din grunka vete tusan (ge den till mig och jag skall svara dig )

Tror det är något "broadcom", men vet inte hundra, i AirPort (och d:o extreme)…

Ursprungligen av Pär:

OS X och blåtand är en bra kombination - gott om APIer och din bluetooth i burken kan du ge ett ip och NATa vidare m.m. som det är.
Sen hur det funkar med din grunka vete tusan (ge den till mig och jag skall svara dig )

Tror det är något "broadcom", men vet inte hundra, i AirPort (och d:o extreme)…

tack för ditt svar Pär! Har jag vägarna förbi med min GPS mottagare kan du jag höra av mig så kan vi testa den. Finns det någon Mac affär i gbg man kan checka in? Blir förtusan snart av med titlen dammsugarmontör och får unemployd. Har all tid i världen!

på min Ibook ska jag klista på följande stickers:

Och kanske ett

1
Bevaka tråden