Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 4.7 och ny iPod firmware släppt.

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-26 20:13

iTunes 4.7
iTunes 4.7 lets you find and delete duplicate songs, search iMixes by title and more.

Finns att ladda ned här

New Updates for iPod Photo
High-resolution, backlit color LCD display
Browse and view photos in a 5 x 5 thumbnail view or full screen view
Browse photo collections or view photo slideshows with music
Improved battery life for up to 15 hours of music playback
Up to 5 hours of photo slideshow viewing with music
Scrolling titles during music navigation for songs, albums, and artists

Updates for Click Wheel iPods
Improved connectivity with some FireWire cards using the VIA chipset
Improved connectivity with FireWire hubs, and with 4-pin FireWire ports
Improved power management
Improved performance with the optional external battery pack
Removing headphones while the hold switch is on no longer wakes iPod

Updates for iPod with a Dock connector and iPod mini
Compatibility with iTunes 4.5 or later and the iTunes Music Store
Improved playback performance
Support for the Apple Lossless Encoder, to enable compressed music encoding at high quality

Updates for iPod without a Dock connector
Compatibility with iTunes 4.5 or later and the iTunes Music Store
Improved playback performance

Finns att ladda ned här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-26 20:20

"delete duplicate songs" var mycket efterlängtat hos mig! Mycket trevligt, hoppas att det funkar någorlunda smidigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-26 20:20
Ursprungligen av C-mon:

"delete duplicate songs"

Skojar du...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-26 22:54
Ursprungligen av C-mon:

"delete duplicate songs" var mycket efterlängtat hos mig! Mycket trevligt, hoppas att det funkar någorlunda smidigt.

Naturligtvis funkar det inte på iPoden, där det behövs som mest. Men i vanliga Libraryt funkar det bra. Får hoppas på 4.8.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-26 23:29
Ursprungligen av C-mon:

Naturligtvis funkar det inte på iPoden, där det behövs som mest. Men i vanliga Libraryt funkar det bra. Får hoppas på 4.8.

Så det lirar inte om man synkar upp sin iPod? I sådant fall har Apple glömt något viktigt.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-10-27 08:35
Ursprungligen av C-mon:

Naturligtvis funkar det inte på iPoden, där det behövs som mest. Men i vanliga Libraryt funkar det bra. Får hoppas på 4.8.

Fungerade för mig, först körde jag delete duplicate songs och sedan syncade jag min ipod och motsvarande låtar blev raderade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-27 09:18
Ursprungligen av Robban B:

Fungerade för mig, först körde jag delete duplicate songs och sedan syncade jag min ipod och motsvarande låtar blev raderade.

Aha, jag har ipoden inställd på manuell hantering. Det får man tydligen inte för Apple. Jag har för liten hårddisk i laptopen, så automatisk synkronisering är inget alternativ. Det ideala vore ju om man kunna markera ipod library på samma sätt som vanliga libraryt och välja "show duplicate songs".

  • Oregistrerad
  • 2004-10-27 10:28

Undrar varför det inte dyker upp något i programuppdateraren...

Ursprungligen av jimmy.r:

Undrar varför det inte dyker upp något i programuppdateraren...

Nu har det kommit.

Ursprungligen av C-mon:

Aha, jag har ipoden inställd på manuell hantering. Det får man tydligen inte för Apple. Jag har för liten hårddisk i laptopen, så automatisk synkronisering är inget alternativ. Det ideala vore ju om man kunna markera ipod library på samma sätt som vanliga libraryt och välja "show duplicate songs".

Jag har en 5 GB. Den har jag ställt in så att den synkar mot spellistor: nån lista med olyssnat, nån med "längesen", nån med favoriter. Sen gäller det bara att inte göra listorna större än att de ryms på podden.

Verkar stabilt

iTunes 4.7 säger

"Ditt system kör brandväggsprogramvara ocm blockerar port 3689. detta förhindrar musikdelning och AirTunes fjärrkontroll. Konfigurera brandväggen så att den tillåter kommunikation på port 3689"

Vad är AirTunes fjärrkontroll?

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 20:59

Läckert!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 20:48

Wohoo!

Nyheter i 4.7:
Låt minispelarens fönster ligga framför alla andra fönster
Låt iTunes minispelare ligga ovanför alla andra fönster med hjälp av den nya inställningen i Avancerat-fliken i iTunes-inställningarna.

Man skall tydligen ha uppdaterat kopieringsskyddet i 4.7.Någon som vet vad detta innebär lite mer exakt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-28 22:46

nej det vore ett välkommet bidrag till världens kopieringsskydd!

Jag märker också att nånstans längs vägen (4.6?) har man infört smart sortering på alla språk, inte bara engelska. Det innebär alltså att namn som tex. "The Art of Noise" hamnar under A som de borde. Detta gäller bara artistnamn.

Fräsch funktion för dubletter! Den är inte perfekt iofs, visar låtar med samma titel men helt olika längd...

Ursprungligen av arru:

Fräsch funktion för dubletter! Den är inte perfekt iofs, visar låtar med samma titel men helt olika längd...

Du har nog två versioner av samma låt - så är det för mig i alla fall...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-29 04:15
Ursprungligen av arru:

"The Art of Noise"

Bra smak

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-31 09:34
Ursprungligen av thevil:

Förhoppningsivs funkar inte Harmony längre.

Det innebär, dessvärre, att iPoddownload-programmet inte fungerar längre. Det var alltså en plugin till iTunes som gjorde det väldigt enkelt att kopiera låtar tillbaka från en iPod. Apple har ju ett licensavtal för plugin-kitet med ganska strikta regler för vilka pluginer man får göra (dock inte vilka man kan göra ) och iPoddownload fördömdes typ samma dag det släpptes... Och nu funkar det inte längre heller.

Ursprungligen av sugplopp:

Du har nog två versioner av samma låt - så är det för mig i alla fall...

Visst är det så, men jag vill ju att funktionen ska känna av just det. Nu måste jag använda min redan överbelastade hjärna för att skilja på riktiga duplikat och multipla versioner :rolleyes:

Ursprungligen av PF:

Ursprungligen skriven av arru
"The Art of Noise"
Bra smak

Hehe, tackar! Jag har faktiskt graverat min Mini med "Who's afraid of the art of noise?".

  • Medlem
  • 2004-10-31 23:27
Ursprungligen av thevil:

Förhoppningsivs funkar inte Harmony längre.

Det låter på ditt inlägg som om du tycker att Harmony är något dåligt? Exakt vad isf?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-28 00:39

Det här lockar säkert ingen att höra alls, men under Loose XP och SP2 funkar iTunes fortfarande halvstabilt. Så fort jag försöker döpa om ett gäng låtar med "a-Ha" till "A-ha" så fetkraschar programmet.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-10-31 10:34

Hade gärna sett en funktion för att byta låt med kortkommando utan att ha iTunes aktivt som det går att göra i Winamp (det ända som är bättre med Winamp än iTunes). Dett finns ju iofs plugins för det men ingen av dom jag prövat fungerar 100%

1
Bevaka tråden