Montera hårdisk + minne själv.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ryker garantin då?

• Oregistrerad
  • 2004-10-26 17:50

Minne kan du alltid installera utan att garantin försvinner, hårddisken i de senaste årens power- och iBooks sitter alldeles för krångligt till.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-26 17:53

Minne kan du installera utan problem. Hårddisk ska du låta en auktoriserad Apple-verkstad installera.

Ursprungligen av Mondo:

Minne kan du installera utan problem. Hårddisk ska du låta en auktoriserad Apple-verkstad installera.

Har du någon susning om vad det kostar?
En datorbutik i stan tog 180 spänn för och montera fast en chassi fläkt. rena rånet!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-27 01:07
Ursprungligen av blodsugare:

En datorbutik i stan tog 180 spänn för och montera fast en chassi fläkt. rena rånet!

LAN-Master på Söder i Stockholm tar enligt uppgift 1 000 kr (eller var det 1 100 kr?) plus moms för ett hårddiskbyte, men du kan skicka med en hårddisk du köpt någon annanstans. Naturligtvis är det garanti på jobbet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-27 01:09

Rena rånet var det väl inte. Jag tycker att det var billigt. Om du inte har lust att betala, så varsågod! Gör det själv.

Som jag nyligen svarade i en annan tråd så kostade det dryga tusenlappen plus moms när jag lät en servicefirma byta hårddisk i min iBook, det tog dem en och en halv timme.

Ursprungligen av Adrian B:

Som jag nyligen svarade i en annan tråd så kostade det dryga tusenlappen plus moms när jag lät en servicefirma byta hårddisk i min iBook, det tog dem en och en halv timme.

1½ timme???

HUr är detta möjligt?

1½ timme???

HUr är detta möjligt?

Därför det är väldigt krångligt att göra, även för duktiga servicetekniker, precis som TERdON skrev tidigare i denna tråd. Du behöver i princip ta isär hela iBooken och sätta ihop den igen.

• Medlem
  • Solna
  • 2004-10-27 01:38

Om du söker lite på forumet om hårddiskbyten i iBookar så ser du att det även för en van tekniker tar ungefär 1 och en halv timme att byta en hårddisk i en iBook. Det är alltså inte alldeles utan anledning det är ganska dyrt...

Vad gäller minne är allt mycket trevligare. Det står beskrivet i manualen hur man gör - det enda verktyg du behöver är en liten stjärnmejsel och ett mynt (lossa batteriet). Möjligtvis en spårskruvmejsel också om du låst fast tangentbordet. Om jag inte är alldeles ute och cyklar gäller dessutom garantin trots att du gör detta själv...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-27 09:02

Den här instruktionen gäller iBook G3 12", men ger dig en idé om hur pass komplicerat det är att byta HD på en iBook G4 12". Eländes elände! Rekommenderas inte.

1
Bevaka tråden