Tips på HP-skrivare i segmentet 1500-2500:-

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-10-26 09:15

Hej,

En god vän till mig ska switcha nu (tjohoo) och som tänkte nappa på Apples erbjudande om 900:- rabatt på HP-skrivare vid köp av ny dator.
Jag har dock ingen järnkoll på bläckisar i det prissegmentet, kan någon tipsa om en hygglig fotoskrivare i prisklassen 1500-2500:- exkl rabatten? Om det finns en sådan, vill säga. Det är naturligtvis inte en professionell fotograf vi pratar om, utan en hemanvändare som tycker det kunde vara kul att kunna printa ut lite bilder då och då. A4 räcker gott.
Om den även kan skriva ut vanliga textdokument på ett godkänt sätt är det ju ett plus.

Tacksam för vägledning!

• Medlem
  • Skövde
  • 2004-10-26 16:42

Blir lite offtopic och tipsar om en helt annan skrivare, som verkar vara en av de bästa just nu:
Canon i865. (Har ingen erfarenhet av den själv.)
På den här länken finns ett test ifrån Ljud & bild http://www.canon.se/for_home/product_finder/printers/bubble_jet/i865/.
HP:ns utskriftkostnader blev... vad stod det? 5 ggr så höga?

Med de bläckkostnader som finns idag så kanske det kan löna sig att skippa 900:- i rabatt, och istället lägga de pengarna på en skrivare som skriver bra, är snabb, och dessutom blir billigare i längden.
Ångrar bittert att jag gick in och köpte den billigaste epsonskrivaren till morsan eftersom hon antagligen inte skulle skriva ut så mycket. Det gör hon inte heller. Men när hon väl ska göra det så har patronen torkat och jag får köpa nya. Varje gång jag byter båda patronerna så betalar jag mer än för hela skrivaren, och mer för de patronerna än till min lite mer avancerade skrivare. Tror att det rör sig om strax under tusenlappen!
Själv har jag en epson med 5 färger i en patron. Det blir dyrt, och känns lite surt att behöva kasta hela när det egentligen bara är en färg som är slut.
Fast frågan är vad som händer när canon skrivaren stått still ett tag och varenda patron torkat....

Flyttar till köptips...

1
Bevaka tråden