Fick min PB15" för ett par veckor sedan och är mycket nöjd än så länge.

Vad jag dock har börjat störa mig lite på är ett ljud som låter som ett högfrekvent surrande ungefär. Detta ljud uppkommer endast när jag har datorn inkopplad med nätadaptern. Sökte och läste lite i andra disskutioner angående ljud från PB där någon hade märkt skillnad mellan jordad och ej jordad nätadapter. Jag kör själv med jordad och denna är i sin tur inkopplad till en grendosa från APC som ska ta bort pikar och överbelastning i ledningarna.

Ljudet förstärks ytterligare när jag kör Dreamweaver och vissa andra program på datorn. Och verkar då endast framträda när jag rör på musen eller har vissa dialogrutor öppna. Desseutom verkar ljudet dö ut precis då hårddisken läser eller skriver till disk.

Ska prova imorgon om det är någon skillnad mellan fulladdat och pågående laddning på batteriet.

Ljudet är inte alls speciellt starkt utan blir först lite störande när det förstärks p g a ovan nämda problem då vissa program körs.

Någon som kan ge lite ledtrådar och tips på vad det kanske kan vara för något? Någon som haft ett liknande problem med sin PowerBook?

EDIT: Om det kan hjälpa så är det en:
PB15" Alu
1x512mb
80gb 5400rpm TOSHIBA MK8025GAS
128mb gfx
Superdrive