Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snyggaste iMac?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-10 15:15

Svårt men iMac G5 är snyggast medan iMac G3 Ruby och Sage har snygga färger. iMac G4 är väldigt praktisk med sin "arm". Svårt, jag gillar alla utom den första som kändes för ofärdig i designen. Massor med fula skarvar osv.

iMac G4 17" wide. Jag har länge sneglat på G5 men aldrig fastnat för den, nej Globen och dess koppling till en skrivbordslampa.

Senast redigerat 2006-02-05 16:31

På bild så ser G4an klart läckrare ut men i verkligenheten så blir det verkligen !wow!känsla när man ser G5.
Som någon tidigare talare sade så tycker jag att Cuben är snyggare, men den är ju ingen iMac.

Jag gillade iMac Flower Power...

Min favorit-iMac är helt klart iMac G3 Blue Dalmatian. Flower Power är också helt underbar. Jag saknar de där gamla färgerna och den genomskinliga plasten. Jag skulle gärna vilja ha tillbaka det.

Alla iMac är snygga. Globen är allra snyggast.

G3'an är klart snygg, speciellt den första eftersom den var helt ny (även om många senare färger känns fräschare i efterhand), och så finns ju vanvettiga dalmatinern och Flower Power som extremfallen. Vita och svarta kändes lite simpla, trista kontorsdatorer i jämförelse, ett halvt steg från beige.

iMac G5 är vill i och för sig snygg, men den är ändå inte mycket konstigare än vilken skärm som helst, fast det är en dator i den (vilket inte har med utseendet att göra direkt) och på grund av det har den en massa icke-skärmutrymme på framsidan, vilket är klumpigt. Nja, mer en minimalistisk och utrymmessnål design än "snygg" tycker jag.

G4:an snyggast, utan tvivel. Når visserligen inte upp till Quicksilvern men det är ju ingen iMac. G3:an är ganska gullig av uppendara skäl. G5:an tycker jag däremot är direkt ful, den har helt fel proportioner och foten är en katastrof.

Bevaka tråden