Äntligen bland likasinnade...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er,

Anna heter jag, 23 år gammal, Macägare sedan februari 2004 då en iBook G4 samt iPod 15GB kom och berikade mitt liv. Sedan dess har jag inte fattat varför folk fortfarande tragglar med PC, synd för dem. Jag jobbar på bra med att konvertera mina vänner till Mac-användare, och kan glatt erkänna att flera bytt! Varje dag upptäcker jag nya saker med min iBook som gör mig ÄNNU kärare i denna vita lilla skapelse från himlen!

Hade en svår period för ett tag sedan då den kraschade, och jag fick lämna in den i en vecka. Jag har ju aldrig varit ifrån den tidigare! Fick hålla mig till iPoden under tiden, men det är ju liksom inte samma sak. Hur som helst, en vecka och 209€ senare var den tillbaka hos mig i mitt lilla studentrum i Lyon och livet var bra igen...

Mina kompisar tycker att jag inte är helt frisk, men jag bjuder på det.

Anna

Hej och trevligt att ha dig här )

Lyon ser jag - så du jobbar på att konvertera fransmännen till Mac - vad sysslar du med annars ?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-23 16:00
Ursprungligen av annwe640:

Hej på er,

Anna heter jag, 23 år gammal, Macägare sedan februari 2004 då en iBook G4 samt iPod 15GB kom och berikade mitt liv. Sedan dess har jag inte fattat varför folk fortfarande tragglar med PC, synd för dem. Jag jobbar på bra med att konvertera mina vänner till Mac-användare, och kan glatt erkänna att flera bytt! Varje dag upptäcker jag nya saker med min iBook som gör mig ÄNNU kärare i denna vita lilla skapelse från himlen!

Hade en svår period för ett tag sedan då den kraschade, och jag fick lämna in den i en vecka. Jag har ju aldrig varit ifrån den tidigare! Fick hålla mig till iPoden under tiden, men det är ju liksom inte samma sak. Hur som helst, en vecka och 209€ senare var den tillbaka hos mig i mitt lilla studentrum i Lyon och livet var bra igen...

Anna

Välkommen! Bra att du jobbar på med att få över folk till den ljusa sidan. Det förtjänar de!

Men...din reparation efter kraschen hade väl inte behövt kosta 209€? Du hade väl garanti på burken?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-23 16:36

Hej och välkommen. Alltid kul med nytt blod på 99mac.

Här i Frankrike har ju alla studenter rätt att köpa en dator för 1€ om dagen, så ganska ofta cirkulerar Macfolk på skolan och försöker konvertera... Jag pluggar Internationell Ekonomi i Linköping vanligtvis där vi är bortskämda med att ha trådlöst i alla byggnader, något som vi definitivt inte har på skolan här.

Vad gäller försäkring så täckte den inte, lång historia + fransmän + ohjälpsamhet + andra faktorer. Hur som helst är den tillbaka nu, och vi försöker förtränga det där lilla missödet...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-24 09:43

Välkommen, synd på burken & skönt att den är tillbaka
Hur är vädret hos dig? I Göteborg halkar man omkring i decimeterhögt med blöta löv & lera... brrr.

Välkkommen till 99mac Anna!

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-27 21:57

Valkommen till 99mac, ett otroligt trevligt forum. Kul att stota pa fler macvenskar som befinner sig i grodatarland dessutom

Ursprungligen av annwe640:

Det är sånt man får stå ut med...

1
Bevaka tråden