Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kan vara felet?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-23 12:48

När jag startade upp min Cube från vila så gick allt igång utom att skärmen förblev svart! Det är en 17" Studio Display CRT. Powerknappen lyser och System preferences aktiveras när man trycker på bildskärmsinställningsknappen på displayen (man hör att HDn laddar...troligen System Pref. då!). Musens diod lyser och jag kör just nu iTunes på datorn som jag startade upp med Quicksilver så USB-kontakten verkar vara ok.
Har startat om datorn och skärmen är fortfarande svart. Vad tror ni! Något fel på skärmen eller något galet med grafikkortet?

Testa först att zappa pram. Troligtvis är det någon inställning som har pajat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-24 14:51

Tyvärr funkade det inte!

Får ta och byta grafikkort och se om det hjälper.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-24 15:06

Kanske dum fråga, men har du kollat att sladden till skärmen sitter i ordentligt?

Kanske står det lilla batteriet på tur för byte....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-24 21:34

Bytade till ett annat grafikkort och då fick jag bilden tillbaka! Dessvärre så startar datorn inte upp utan den gråa bakgrunden med äpplet är det enda man ser.

Så det är kanske det lilla batteriet då!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-25 22:20

Uppdatering.

Nu är jag glad igen ...och kan andas ut!

Fick låna en DiskWarrior-skiva som reparerade en massa! Men datorn stannade vid uppstart ändå. Bootade med 10.3-skivan och gjorde repair permissions. Därefter gick jag in och valde 10.3 mappen som startup disk. Gjorde restart och då funkade allt igen

Nu är det bara att byta tillbaka mitt grafikkort och kolla om det är ok eller inte.

1
Bevaka tråden