Apple store i Stockholm

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag ska till Stockholm i helgen och undrar vilken
apple store som är bäst och ligger mest centralt.
Jag inte speciellt bevandrad i Stockholm.

Mvh
Martin

InLife ligger nog bäst till om du inte hittar så bra i Stockholm. Om du vet var Kungsgatan & Sveavägen korsar varandra så går du upp längs Sveavägen på vänster sida. På andra (?) kvarteret så ligger deras butik. OM du kommit så lång att du passerat kyrkan där bl.a Olof Palme och Anna Lind ligger begravna så har du gått ca: 100 meter för långt. Du borde kanske kolla deras öppettider... fast du ska kanske dit ändå.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-22 09:38

ZeroBits,

Anna Lind ligger begravd på Katarina kyrkogård på Södermalm.

-Torkel

Ursprungligen av ZeroBits:

...kommit så långt att du passerat kyrkan där bl.a Olof Palme och Anna Lind ligger begravna så har du gått ca: 100 meter för långt.

Ursprungligen av Torkel:

ZeroBits, Anna Lind ligger begravd på Katarina kyrkogård på Södermalm.

Ber om ursäkt för detta - tyckte att jag för en tid sedan såg några bilder av hennes man som var vid hennes grav - såg ut som den kyrkogården - lite pinsamt med tanke på att jag är döpt i Katarina... var väl den som bran för kanske 15-20 år sedan eller så... är väl Sofia som ligger i Vitabergsparken ?

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-22 19:03
Ursprungligen av ZeroBits:

Ber om ursäkt för detta - tyckte att jag för en tid sedan såg några bilder av hennes man som var vid hennes grav - såg ut som den kyrkogården - lite pinsamt med tanke på att jag är döpt i Katarina... var väl den som bran för kanske 15-20 år sedan eller så... är väl Sofia som ligger i Vitabergsparken ?

Sofia ligger i Vitabergsparken - en hög tornspira som syns över hela staden.... kyrkan betalades kontant av prellen 1906 eller ngt sådan.. ca 105.000 spänn på den tiden en svindlande summa..

Katarina återuppbuggdes så nära originalet man kunde.. vad det nu var bra för...??... och ligger vid Högbergsgatan nära Nytorgsgatans början...

Ursprungligen av fjellis:

Sofia ligger i Vitabergsparken - en hög tornspira som syns över hela staden.... kyrkan betalades kontant av prellen 1906 eller ngt sådan.. ca 105.000 spänn på den tiden en svindlande summa..

Katarina återuppbuggdes så nära originalet man kunde.. vad det nu var bra för...??... och ligger vid Högbergsgatan nära Nytorgsgatans början...

Sofia minns jag väl, gick på Foto & Dokumentärfilmskolan som låg på Klippgatan 19, på vintern så lånade vi stora framkallningsfat i stål och åkte kana med dom i snön. Att Katarina byggdes upp i snartlikt skick ser jag som helt rätt - innan branden var den otroligt snygg och pampig - det är lättare att förstå om man som jag hade vissa band till den. Åter till ämnet...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-22 09:05

Karta som visar var Macoteket Store ligger

InLife ligger på Sveavägen, parallellgatan. Hittar dock inte vilket nummer det är ...

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-22 09:12
1
Bevaka tråden