Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibook och air port extreme

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad behöver jag för att kunna surfa trådlöst för produkter? Har redan en 3com router, men den är som sagt inte trådlös.

Vad har du för dator? Vill du ha apples alternativ eller andra lösningar?

Det mest "Appliga" är givetvis en Airport extreme-basstation och ett airport extreme-kort (om din dator stöder det alltså). De gamla airportkorten går bara att få tag i begagnade numera, och de går åt som smör när det väl dyker upp ett.

Alternativ till Apple:

En accespunkt (eftersom du redan har en router, behöver du bara en "brygga" mellan den och det trådlösa).

Till datorn behöver du antingen ett airportkort, eller en USB-adapter. PC-card funkar ju inte eftersom iBooken inte har något slot.

Jag skulle rekommendera Netgear. Deras produkter har alltid funkat för mig.

Tillägg: Det verkar som om macoteket är på väg att få in airport kort (vanliga, ej extreme).

Jo, just det. Se till att allt är kompatibelt med samma standard. För bästa kompatibilitets skull bör du använda IEEE 802.11b/g. Airport extreme är g, gamla airport är b. De är helt kompatible med varandra.

glömde skriva att jag snart har en nya modellen ibook 12"... med ingggt wlan.

Då räcker det men en accesspunkt som följer 802.11g-standarden. Till exempel någon av dessa. Se till att välja en med 54Mb/s.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Då räcker det men en accesspunkt som följer 802.11g-standarden. Till exempel någon av dessa. Se till att välja en med 54Mb/s.

Alltså - Jag kan då köpa en sån här och koppla till min D-Link DI604?

Vore nice att slippa göra allting trådlöst, har tre datorer till i huset.

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-10-21 21:43

Gratulerar! Att köra trådlöst med iBook är guld, helt fantastisk på alla sätt. Själv har jag en iBook G4/933 med Airport Extreme och en Linksys WRT54. Fungerar klockrent.

/c

1
Bevaka tråden