Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB till skrivaradapter

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Om man har en skrivare som inte har USB utan bara den där jobbigt stora kontakten som man inte kan använda med en Mac. Kan man då använda en sådan här adapter? Som vanligt står det inget om Mac men är det någon som vet om det fungerar med OS X?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-21 18:07

Kostar inte adaptern lika mycket som en ny skrivare?

Men det kan fungera, eller inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-21 18:12

Finns det över huvudtaget Mac-drivrutiner för den gamla skrivaren? Annars kommer det inte att fungera. [smålänning]Dessutom, vilket också nämns ovan, är det oftast billigare att köpa en ny skrivare.[/smålänning]

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-10-25 08:28

En sån där kabel har jag till min OKI 8iM skrivare - den följde med när jag köpte skrivaren. Köpte den någon gång precis i skiftet över till USB, antagligen därför denna bastardlösning. Finns det bara drivrutiner hittar man skrivaren under "USB-Parallel Cable" i "Skrivarinställningar" i OS X. "USB-Parallel Cable" alternativet verkar inte dyka upp som valalternativ om du inte har en sådan skrivare ansluten.
Skrivaren fungerar utmärkt. Det var lite krångel under OS X - leopard, men det är inget direkt strul under Panther.

Edit:
Bilden i inlägg 1 är ändrad. Kabeln till OKI 8iM ser ut så här:

Senast redigerat 2004-11-02 14:42
1
Bevaka tråden