Köpa G5 ??

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-10-20 19:22

Hejsan.

går och funderar på at köpa en G5 med en apple skärm till.
Funderar bara lite på vilken modell av G5an jag ska ta. Ska man ta dubbla 2.0 eller dubbla 1.8??
Ska man satsa mer på skärmen och ta en 23" i stället för 20"??

Ni som har G5 samt apple skärmar, vad är era erfarenheter kring detta?

Tacksam för svar

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-20 19:36

Beror så klart på vad du skall ha det hela till.

...och din ekonomi - privat eller företag?

• Medlem
  • Alingsås
  • 2004-10-20 19:38

Jag köper det som privtpersonpå avbetalning då jag är student.
Jag har en 12" 867MHz PB och kommer ha den stationära till det vanliga så att säga.
inga tunga bildarbeten eller liknande.
Lite programmering och så kanske..

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-20 19:45

Ja du...jag arbetar med mycket bild o grafik så jaghar 23 tummaren och ångrar det inte - aldrig! men jag har ett företag och arbetar dagligen med den.

Alltså rekommenderra jag så stort som bara möjligt - till alla. Men vet att plånboken är viktig att sköta:-DDD

När det gäller datorn så ta det bästa du klarar av att handla. Men tänk på at System X äter o vill ha mycket minne.. så räkna med att köpa till minne i din budget.. sitt hellre med en mindre modell med mycket minne än en större med det du får med.....

Mer kan jag inte ge i råd.. lycka till hoppas det ger dig ngt!

Jag köpte en G5 2x1,8 samt en Apple 20" i december för privat bruk, och är mycket nöjd.

Vilken processor du ska välja är svårt... Jag tror att 1,8 duger bra idag och ett tag framåt, men ju snabbare dator du väljer desto längre "håller" den ju. Personligen skulle jag idag göra samma val som jag gjorde, dvs satsa på mellanmodellen, det brukar vara mest prisvärt. Tänk på att den bl.a. har plats för mer minne, och har PCI-X i stället för PCI.