Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ålder på er?

Tråden skapades och har fått 89 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det vete Fan om vi är men tanken som räknas!

Ursprungligen av Hunter78:

Det vete Fan om vi är men tanken som räknas!

Och blir 26 på Fredag

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-21 18:27
Ursprungligen av Hunter78:

Och blir 26 på Fredag

Vad sjutton, vi är på dagen lika gamla! Grattis!

21 jordsnurr/vårar/år/whatever.

  • Medlem
  • 2004-10-20 15:42

18, dvs precis lagom gammal.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 19:24

51, snart 52 år - dvs. född -52

  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 19:28

16 år här, har visserligen ingen mac själv men en iBook ska köpas väldigt snart

39 men känner mig som 40.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-20 15:40

26 år

36 men ser ut som 17

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

36 men ser ut som 17

Psst.. Photoshop

  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 19:35

18 starka år

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2004-10-20 19:58

44 bast

Kolla <-

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-20 23:18

Mycket i macvärlden är inriktat på just medelålders män med fast jobb. Alla macanvändare är inte medelålders män utan många, som jag, är studerande och använder macen mer som fritidsmaskin än arbetshäst. Jag saknar faktiskt en sajt / avdelning på 99mac som riktar in sig mer på oss ungdomar upp till cirka 25 år.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-20 23:27
Ursprungligen av xerent:

Mycket i macvärlden är inriktat på just medelålders män med fast jobb. Alla macanvändare är inte medelålders män utan många, som jag, är studerande och använder macen mer som fritidsmaskin än arbetshäst. Jag saknar faktiskt en sajt / avdelning på 99mac som riktar in sig mer på oss ungdomar upp till cirka 25 år.

Jag har ett bra namn på den delen - Ungdomsgård.

De upp til 33 kan sen sno gamla Club 33....

Själv ingår jag med Nurre o en del andra äldre i HöstSol....

Ursprungligen av fjellis:

Jag har ett bra namn på den delen - Ungdomsgård.
De upp til 33 kan sen sno gamla Club 33....
Själv ingår jag med Nurre o en del andra äldre i HöstSol....

Åldras du snabbt fjellis.;)
Igår skrev du i samma tråd att du var 52, har det varit en hård natt?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-21 13:03
Ursprungligen av Nurell:

Åldras du snabbt fjellis.;)
Igår skrev du i samma tråd att du var 52, har det varit en hård natt?

När Baron skrev sitt inlägg om MIN ålder - hur nu den kan vara så intressant för en del här - så hade jag faktiskt exakt samma ålder som du inställd - antagligen på lika skoj (busighet) som din inställning...

jag är inte så åldersfixerad som en del - och tycker det är kul att ändra lite då o då för att väcka andra:-DDDD

Jo jag är faktuskt lite trutt idag.. så jag åldrades med behag i natt:-))) - hustrun o jag körde hårt med sex HELA natten... men det kan det vara värt.... hoppas på del två i kväll i natt...

jag skall genast ändra om det går... så alla blir nöjda...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-10-21 21:25
Ursprungligen av fjellis:

Själv ingår jag med Nurre o en del andra äldre i HöstSol....

Det låter ju mysigt, HöstSol, lugnt och tryggt liksom - levande ljus och varm vintoddy.....

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-21 21:40
Ursprungligen av Eva:

Det låter ju mysigt, HöstSol, lugnt och tryggt liksom - levande ljus och varm vintoddy.....

Preciiissss..... god mat goda viner.... lååånga samtaaal...

Ursprungligen av xerent:

Mycket i macvärlden är inriktat på just medelålders män med fast jobb. Alla macanvändare är inte medelålders män utan många, som jag, är studerande och använder macen mer som fritidsmaskin än arbetshäst. Jag saknar faktiskt en sajt / avdelning på 99mac som riktar in sig mer på oss ungdomar upp till cirka 25 år.

Jag upplever det som att det är rätt många i studerandeålder som är väldigt aktiva här. Kolla bara hur mycket det snackas om att handla till Mecenatpriser t.ex. Jag tror de är fler än medelåldersmän, men kanske inte fler än de med fast jobb. Jag tycker det verkar vara flest kring 25+ ungefär. Det man inte ser så mycket är de under 16, trots att det borde finns en hel del sådana macanvändare också.

Ursprungligen av xerent:

Mycket i macvärlden är inriktat på just medelålders män med fast jobb. Alla macanvändare är inte medelålders män utan många, som jag, är studerande och använder macen mer som fritidsmaskin än arbetshäst. Jag saknar faktiskt en sajt / avdelning på 99mac som riktar in sig mer på oss ungdomar upp till cirka 25 år.

Hur skulle du önska att en sån avdelning såg ut? Vad skulle du vilja hitta där?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-21 15:28
Ursprungligen av David Slättne:

Hur skulle du önska att en sån avdelning såg ut? Vad skulle du vilja hitta där?

Jag vet inte riktigt. Kanske är 99mac inte rätt plattform för det jag är ute efter på den punkten. Om man har en sajt där redaktörer och besökare är unga får man nog automatiskt mycket - lite lösare, lite mer roliga nyheter (en inriktning bort från kaffebjudningar på seminarier för företag).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-22 13:08
Ursprungligen av xerent:

Mycket i macvärlden är inriktat på just medelålders män med fast jobb. Alla macanvändare är inte medelålders män utan många, som jag, är studerande och använder macen mer som fritidsmaskin än arbetshäst. Jag saknar faktiskt en sajt / avdelning på 99mac som riktar in sig mer på oss ungdomar upp till cirka 25 år.

Instämmer på så vis att det finns många studenter som använder mac, ja inte så många som PC förstås, men man ser fler och fler.

Däremot ser jag inget behov av ålderssegregerade avdelningar. Däremot så tyckte jag att spelavdelningen var mycket välkommen, för de leklystna av oss...

Jag är iaf 24 sedan i söndags. Vilken födelsedagstråd det blev!

30 år. Länge sen man behövde visa leg på Bolaget

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-23 01:38
Ursprungligen av Mattias A:

30 år. Länge sen man behövde visa leg på Bolaget

Senast jag visade leg på bolaget var jag 30, har tyvärr inte hänt sen dess

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-23 12:45
Ursprungligen av flabb:

Senast jag visade leg på bolaget var jag 30, har tyvärr inte hänt sen dess

Jag hade väldigt roligt när min flickvän, som då var 25, fick visa leg för att köppa folköl på Hemköp...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 11:21

och en annan placerar sig som 23åring.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-21 11:34

Nu höjer vi...
Jag har nyss fyllt 65 år, och jobbar i avancerad videoredigering på mina Mac:ar som vanligt.
Har använt Mac så länge som den har funnits.
Erfarenhet!

Bevaka tråden