Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var köpa ramminne till iBook?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är (snart) en nybliven ägare av en iBook (12"). Detta blir då också min första mac.
Så jag tänkte höra var man kan hitta billigaste ramminnet till mac?
Jag letar då alltså efter det minne som ska vara i en iBook. Hade tänkt mig 512 mb...

Tack på förhand!

Ta reda på vilket minne Din kommande iBook använder. Sök sedan på Pricerunner eller Kelkoo.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 10:12

Nej, köp på www.crucial.com. Där får du funktionsgarant och leverans på en dag (har jag hört). Min polare beställde kl 11 och fick det nästa dag.

Jag hade också valt crucial. (Har dock inga egna erfarenheter av dem).

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-20 16:02
Ursprungligen av svanerik:

Nej, köp på www.crucial.com. Där får du funktionsgarant och leverans på en dag (har jag hört). Min polare beställde kl 11 och fick det nästa dag.

Antar att minnena passar i nya iBook G4 också (samma systembuss som tidigare)? Better safe than sorry.

EDIT: Såhär står det på deras sida:

Ursprungligen av Crucial.com:

* - Default VAT charge calculated at 17.5% for the UK. Local VAT rates applied during checkout for selected EU countries.

Innebär det att priset i Sverige skulle bli €140 för en 512MB sticka? Eller är Sverige inte med under "selected EU countries"? Jag menar, man ska inte behöva betala någon extra skatt så länge det är inom EU vad jag vet.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 15:46

Jag skulle köpa minne av dataservice här i Norrköping. Säljaren sa 1400 till mig för 512 mb minne. Det skiljde rätt lite från crucial så jag köpte från dataservice. Tänkte att dom kunde montera också (och det gjorde dom). Kruxet var bara att när jag kom dit så var priset 1800 spänn, dom hade glömt att jag inte var ett företag. KLANTAR! Men dom prutade till 1500 i alla fall.

Nästa gång jag köper minne blir det från crucial.

1
Bevaka tråden