cram & jam-problem

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-10-18 20:15

inte kul att man alltid ska skriva dåliga saker om apple... men iaf, har köpt en ibook + ipod nyligen å tänkte använda deras cram & jam-rabatt. beställde å fick hem datorn efter ungefär 3 veckor, runt den 8:e september. gjorde allt som de bad om (omständigt å hålla på att förstöra kartonger å andra saker) å skickade in hela paket i slutet av september.

så idag får jag hem ett brev där jag nekas min rabatt pga att jag inte skickat in allt inom 30 dagar sen jag köpte/beställde. om jag får uttrycka mig klart; hur i helvete ska vanliga personer hinna med detta om t ex leveransen tar lång tid, över en månad typ? moment 22 så att säga...

jaja, ska ringa apple å be dem klarlägga hur de tänker, som vanligt e ju alltid apple support stängde när man kommer hem från den tekniska högskolan.

gah, att det alltid ska vara en massa problem...

disclaimer: jaja, kunde ju skickat in allt samma dag som jag fick hem paketet, men förväntas jag göra detta? har ju gjort allt inom "skälig tid" som det heter inom juridiken...

• Oregistrerad
  • 2004-10-18 21:29

Varför kan dom bara inte lämna 2000:- i rabatt direkt, jag fattar inte varför göra det så krångligt... Ok det är kanske färre som utnyttjar det om det är krångligt, men är inte det rätt löjligt..

• Medlem
  • 2004-10-19 17:46

Berätta gärna hur det går, jag missade helt att det var 30 dagars begränsning, och skickade in min idag, 2 arbetsdagar för sent...

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-10-19 19:18

lovar att göra det, kom dock just hem från skolan. ska försöka ringa dem på torsdag när jag har tid, skolan tar upp all annan tid...

ingen som har direktnumret till vd så man får nån vettig att snacka med? blir så jävla trött...

btw, om jag e den "svagare" parten, borde väl inte apple kunna avtala bort något så viktigt som skälig svarstid? måste ju räkna 30 dagar EFTER jag har fått produkten i fråga?

Lider med dig... Jävla sätt av Apple. Räcker det inte att skälla, så ring Sverker

2000 är mycket pengar för en student...

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-10-21 14:34

gott, ringde apple precis. fick prata med en jättetrevlig kille som löste det hela. ska få pengarna om 2 veckor sa han, fick referensnummer å hela kittet om det (mot förmodan) skulle försvinna på vägen...

alltid trevligt att prata med personer som inser logiken i det man säger!

till er andra som ville veta, tog inte upp det med honom; men får ni ett nej, ring upp dem å snacka med dem tills de inser att de inte kan hålla på så här!

gött e det! va inte långt ifrån samtalet till sverker... nu e det bara det jävla minnet som jag köpte på macforum som spökar, datorn har vart lugn det senaste, men random kernel panic e ju aldrig roligt...

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-12-19 17:15

nu!

fick pengarna av apple i veckan, de "två veckorna" tog visst lite längre tid...

inga pengar än

Jag har väntat i uppåt 14 veckor på Cram&Jam nu, och ringt och tjatat fem gånger. Inget.

1
Bevaka tråden