Tips: VDSL istället för ADSL med BBB - "Inga problem!"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har ju varit lite suckar kring att BBB utelämnat VDSL i sin ADSL(10MBit) resp ADSL2+(24MBit) satsning. Men hör på denna:

Nyss ringde en snubbe och skulle packa på mig ett BBB-ADSL(2+)-avtal. Jag sa som det var att jag sitter i Telia-träsket ytterligare 6 månader. Han berättade att jag kan få både ADSL och ADSL2+ eftersom jag bor nära växeln. Jag svarade att detta vet jag redan men även om jag inte satt i Telia-rävsaxen är faktiskt BBB's ADSL-tjänster i dyraste laget. Jag nämnde Adamo som han helt klart blivit upplyst om av andra han ringt upp. Sedan uttryckte jag också min bestörtning/missnöje över att VDSL (12/9MBit) försvunnit. Den tjänsten kostade ju tidigare som ADSL(10MBit) gör nu!, sa jag.

Han harklade sig och sa att han nog kunde styra upp VDSL. Jag hände, som ni nog förstår, inte riktigt med och då förklarade han att alla som bor inom 1000 meter (bättre räcvidd än ADSL2+ alltså) från växeln och kan få BBB's ADSL kan få VDSL - 399:-! Dock blir startavgiften 500:- upp, men det kan det ju vara värt.

Inte så tokigt, eller hur? Men det verkar inte som om dom skyltar med detta utan nämner det om den ev. kunden påpekar och saknar VDSL-tjänsten.

Detta var kanske bara nyhet för mig, men jag var tvungen att tipsa.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-01-30 23:42

ringde oxå å tjôta med en snubbe på bbb som erbjöd mig VDSL (12/9) istället för ADSL2+ (24/1). nu till frågan, vad är egentligen det bästa valet? kort å gott, vilket gör mig lyckligast å ger mig ett meningsfullt liv?

(iJohannes, sorry att jag lånade din tråd, orkar aldrig starta egna)

• Medlem
  • International user
  • 2005-01-31 07:56

Bostream - privat (Jo de finns tydligen kvar?)

http://www.bredband.com/se/product_bredband_dsl_24.jsp?t=2&s=3

VDSL

Jag hade 22 ned konstant till en dag då de ströp den till 16-17 konstant men det är snabbare än ADSL:-))))

• Medlem
  • Solna
  • 2005-01-31 12:58

om du någon enstaka gång behöver ladda upp något funkar 12/9 bättre. 24/1 är dessutom så snabbt ner att det inte egentligen spelar någon roll - de flesta servrar på internet sitter inte på anslutningar som är så mycket bättre än så - och de ska dessutom ta hand om flera anslutande datorer...

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-01-31 16:59

är VDSL asymmetriskt, som ADSL? ponera att jag tankar ner i 24 mbit, kommer då min uppladdning gå ner sig å bli tokseg?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-02-01 09:15

kul, ringer man bbb idag å vill lägga lite pengar på dem; då har de lämnat "fel" uppgifter till mig innan! de har tydligen aldrig haft VDSL på den stationen, så nu vet jag inte vad jag ska välja...

1
Bevaka tråden