Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Palm/mobil -> stereo?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ge mig tips på hur jag ska lösa följande problem.

Jag har:
• En Stereo
• En Palm Tungsten
• En T68i
• Ett behov av att lyssna på musik på ovanstående stereo
• Lagom mycket fritid

Jag har inte:
• Någon fjärrkontroll till ovanstående stereo

Stereon i fråga går inte att få igång utan fjärrkontrollen (korkad design? Ja.). Ni vet säkert vart jag vill komma: Finns det något sätt att förvandla min Tungsten eller mobil till en fjärrkontroll? Hur testar jag mig fram och vet vilken frekvens eller motsvarande som används? (Är ganska ny på det här som ni kanske märkt).

Tack för hjälpen. Har testat programmet du länkar till (båda länkarna är till samma program) och stereons respons - en Hitatchi där själva förstärkardelen är den del som har mottagare - lyser med sin frånvaro.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-17 17:27

Tack för länken. Tyvärr fungerade den inte heller. Sökte efter fler kodbaser, men hittade inget fungerande.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-18 09:38

Du vet inte om det finns någon annan som har en likadan stereo t ex affären där du köpte den. Kanske kunde du låna en fjärrkontroll och göra en egen kodbas?

Jo, men det är en ganska gammal stereo som säkert har 15 år på nacken.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-18 09:54

Du skulle ju kunna köpa en billig universalkontroll med förprogrammerade koder. Se till att du köper en som funkar med Hitachi. Ta den på öppet köp om du kan.

1
Bevaka tråden