Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildreportage: Macoteket Store Sundbyberg

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Macotekets nya huvudkontor finns på Sturegatan 35 i centrala Sundbyberg.

Markus berättar man tittat efter nya lokaler en längre tid men när man fick nys om dessa lokaler fanns det ingen tvekan om att man skulle slå till. Posten var tidigare hyresgäst och det innebär att det finns en rejäl lastkaj - något som är ovanligt med så centralt placerade butikslokaler. Dessutom finns inte färre än tre rejäla kassavalv vilket passar perfekt för exempelvis dyra komponenter.

Bild 1 och 2 visar den nya entrén och man kan skymta texten POST i fasaden. Två nya Macoteketskyltar kommer snart finnas på plats.

Bild 3 och 4 visar kvarteret ifrån två olika vinklar. Macoteket har hela nedervåningen på kvarteret. På bild 4 ser man ifrån vänster: ekonomiavdelning - markus kontor - säljavdelning och längst bort är själva butiken. Den silverfärgade Audi A3:an är min

(fortsätter...)

Butiken

På dessa bilder kan du se butiken som är under färdigställande just nu. Här kommer vi snart finna ett snyggt trägolv och ett avancerat spotlightsystem som är framtaget av en ljuskonsult. På första bilden ser vi entrédörrarna i bakgrunden. Dom stora fönstren mot gatan ger ljus men innebär också att man tvingas köpa in rejäla galler - en investering på flera hundratusentals kronor.

På den tredje bilden ser vi en öppning till höger. Där kommer man till lagret och en kassadisk kommer finnas intill öppningen. I bakgrunden ser vi en dörr som leder in till säljavdelningen.

Butiksytan är i ungefär samma storlek som den nuvarande butiken på Birger Jarlsgatan inne i Stockholm - cirka 120m2.

Säljavdelning

En stor fördel med att placera butiken och huvudkontoret intill varandra är naturligtvis att man kan justera bemanningen efter behov. Säljavdelningen sitter vägg-i-vägg med butiken i fortsättningen och i bakgrunden ser vi Markus nya kontor. Ännu längre i bakgrunden skymtar ekonomiavdelningen.

På bild 2 står vi inne i Markus nya kontor.

Konferensrum

Vi tittade in i nya konferensrummet som eventuellt även blir platsen för kommande seminarier även dom främst kommer att arrangeras i citybutiken. Här kan vi se trägolvet skymta - samma golvtyp kommer i alla rum.

Lagret

Lagerytan har utökats rejält för att kunna klara av även framtida behov. I bakgrunden skymtar portarna mot lastkajen. Där kommer inleveranserna av nya Macar rulla mot väntande kunder i butiken. På bild 2 ser vi lagerchefens nya kontor.

Eftersom detta tidigare var ett postkontor finns tre väldigt rejäla valv som kommer användas för dyra komponenter och annat som behöver inbrottsskydd. Försök sparka in den här dörren

Macoteket gör sin flytt i början på November men butiken kommer dröja till mitten av månaden. 99mac kommer finnas på premiäröppningen som vanligt.

Tack till Markus för denna förhandstitt, vi kommer tillbaka snart och tar bilder på dom färdiga lokalerna. Trägolv, belysning, inredning och en massa Macar kommer göra det betydligt trevligare.

smart att ha det i ett fd. postkontor. Då finns det ju, som du säger, bra möjligheter för hantering av transport/lager sen innan...

Kul reportage!

Tänk om dom klär ut fasaden med plåt som en riktig Apple Store Mini butik hehe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-15 20:15

Gillar det trevliga kassavalvet. Där kan man låsa in misshagliga kunder - och kanske personalen.

Tycker verkligen Macoteket har lyckats bra med placering och funktion på kontoret.

Den nya Audi A3 är snygg.

Jag vet inte om det är den nya A3:an; jag ser ingen jättegrill på fotot.
Fast det borde Martin svara på egentligen.

:):)

Det är bara kombin som har den där stora grillen. Bilen är levererad juni 2004.

Ursprungligen av Björnström:

Det är bara kombin som har den där stora grillen. Bilen är levererad juni 2004.

Aha! Förlåt då

Den nya A3 har väll feting grillen? Vet dock inte om dom har börjat leverera den?

Senast redigerat 2004-10-16 16:21
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Den nya A3 har väll feting grillen? Vet dock inte om dom har börjat leverera den?

Precis vad jag skrev - det där är kombin. Det är bara den som har den feta grillen

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-10-16 16:00

Jag kör också Audi, har en S6. Men jag har aldrig tänkt på hur grillen ser ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-17 19:47

Varför står den där tjejen på ett ben?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-28 10:48
Ursprungligen av Mondo:

Varför står den där tjejen på ett ben?

Precis, hon strectchar.

Audi A3 Sportsback.

350.000:-

250hk

grymt.

för övrigt rejält off topic...

iaf, grymt med affär i Sumpan, flyttar till Bromsten om några veckor, blir ju nära och bra.

audin är fett snygg, precis som alla andra audi'ar

även butiken blir nog bra den

  • Oregistrerad
  • 2004-10-28 14:07
Ursprungligen av Mondo:

Varför står den där tjejen på ett ben?

Tung koppling på den modellen;-)

Butiken är snart klar - igår höll dom på att installera ett nytt ekonomisystem och tränade butikspersonalen.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-17 21:23

Hon strechar ju, ser du väl?

Nu har det gått 14 dagar - jag flyttar nyheten till det vanliga nyhetsforumet nu.

1
Bevaka tråden