vilket pc-kort till mac?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hallå.

köpt en zyxel trådlös router som funkar finfint med min G5:a, nu vill jag även koppla in min gamla G3:a lombard. så jag behöver ett pc-kort till den och jag vill vara säker på att det kommer att fungera. har ni några tips?

hela grejen är att jag inte vill lägga ut någon större summa på det för G3:an kommer endast att användas för att surfa på.

tacksam för hjälp.
anders

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-15 08:33

Sonnet Aria borde ju vara ett säkert val.
http://sonnettech.com/product/aria_extreme.html

Finns hos Macoteket.

om man har en airport extreme och 750 spänn så ja. inget jag har...

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-10-15 19:59
Ursprungligen av anders gbg:

om man har en airport extreme och 750 spänn så ja. inget jag har...

750:- är ju lite saftigt men den funkar utan Airport Extreme! det gör alla trådlösa PC-card.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-15 19:05

Sonnet Aria Extreme är bra.

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-10-15 19:55

Här är en lista på dom flesta Trådlösa PC-Card mm. bara att kolla alla billiga du kan hitta och om du behöver extra drivrutiner som kan + på priset. Kör själv ett Belkin 802.11g
F5D7011 vilket funkar helt OK utan extra drivrutiner.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-15 21:36
Ursprungligen av Kentor:

Här är en lista på dom flesta Trådlösa PC-Card mm. bara att kolla alla billiga du kan hitta och om du behöver extra drivrutiner som kan + på priset. Kör själv ett Belkin 802.11g
F5D7011 vilket funkar helt OK utan extra drivrutiner.

Vet du om det kortet även fungerar internt i en iMac G3?

Troligtvis inte. Det verkar som om det ska vara Orinoco-chipset för att möjligtvis få det att fungera i en iMac med Apples airPort-drivrutiner. Sony's PCMCIA ska visst fungera.

Tack för en bra lista/länk!

Senast redigerat 2004-10-15 21:46

jag trodde det aldrig men jag fick faktiskt och köpte en usb plug från d-link på siba för 399:- den är kompatibel med mac osx. hade velat undvika d-link och efter fyra krascher i panther på min G3:a så var jag bra trött på den. men efter att ha laddat hem nya drivrutiner till den från d-links hemsida så funkar den bra. den är bara på 11mb i hastighet men jag har ju comhem 8mb hemma så det känns inte som jag behövde mer.

skönt att det funkar.

hade helst vilat ha en pc kort men man kan inte få allt. ville inte spendera mer pengar på det hela, G3:an finns bara här hemma för att surfa när man ligger i sängen.....

1
Bevaka tråden