Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

v5: Nypremiär för bildgalleriet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac presenterar en favorit i repris: bildgalleriet är tillbaka bättre än någonsin!

Bildgalleriet är fortfarande under uppbyggnad, vi jobbar fortfarande med att skapa kategorier och fylla på med intressant grundinnehåll. Min tanke är att ladda upp alla gjorda bildreportage in i Galleriet.

Faktaruta
- Endast 99mac Plus och Pro har tillgång till Galleriet.
- 25MB uppladdningsyta per medlem
- Personligt bildgalleri (som kommer länkas ifrån din medlemsprofil)
- Endast JPEG bilder
- Flera typer av filmformat stöds (quicktime, divx, mpg etc)

Idag ingår 25MB uppladdningsyta per Plus/Pro konto men vi kommer öka utrymmet i takt med att vi får en indikation på den bandbredd som kommer behövas för att erbjuda nerladdning av tusentals bilder och filmer.

http://www.99mac.se/galleri/

  • Oregistrerad
  • 2004-10-14 14:49

Det står att jag inte är registrerad när jag ska kolla på bilderna

Du måste logga in separat i bildgalleriet och du måste tyvärr vara Plus eller Pro-medlem.

Vi har tidigare haft ett bildgalleri vilket drog enorma mängder trafik. 55GB första fjorton dagarna och då var 99mac mycket mindre än idag. Nu tillåter vi filmer etc vilket kan innebära ännu mer trafik - därav Plus/Pro only.

Martin på syra!

Här rullar det på i sant Björnströmtempo får man säga. Strålande tider - härliga tider, jag är lyrisk!

Vilket system används för galleriet?

Hej. Jag har en egen webserver hemma (OS X Server förstås) och vill hitta ett snyggt PHP (eller dylikt)-baserat fotogalleri som jag kan använda för mina egna bilder.

Får jag fråga vilket system ni har valt för ert bildgalleri?

M v h,
J

  • Medlem
  • 2004-10-16 18:08

Roligt

*nöjd pro-medlem*

1
Bevaka tråden