Var kolla leveransstatus?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-13 20:29

Jag har beställt en iMac G5 20" från återförsäljaren Dialect, och fick just ett ordernummer av honom. Var kan jag kolla vad leveransstatusen är på den?

Jag har ju sett flera som skrivit typ "Shipped from shanghai" och liknande, var fick ni den infon ifrån?

Det gör man nog på AppleStore om man köpt därifrån. Ring Dialect och kolla

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-13 20:53

Jag ska till Ume nästa vecka. Var ligger Dialect??

Troligtvis har Dialect lagt en order hos apple store, och fått en liten del utav kakan.
Kolla om du kan kolla ordernummret här. Tracking
Annars får du nog höra av dig till dialect imorgon.

• Oregistrerad
  • 2004-10-14 02:41

AlnöTomas: I smeten på haga Åker du på E4:an genom stan fortsätter du förbi Umestan, och i Rondellen ner till haga svänger du höger (ner på haga). Sen tar du första vänster och åker förbi Svanströms, brevid dem ligger Dialect lite mesigt skyltat.

Tack ni andra. Ska pröva med ordernummer, annars ringer jag AppleStore imorgon. Kom på att det kanske var dumt att köpa datorn via Dialect istället för AS, eftersom apple lär prioritera sin egen store högre.

• Oregistrerad
  • 2004-10-14 12:32

Japp! Det funkade med dialects ordernummer och deras postnummer och ett samtal till Apple.

ARRGH; on or before 8 DECEMBER!! Sjukt.

Ursprungligen av JonesH:

Japp! Det funkade med dialects ordernummer och deras postnummer och ett samtal till Apple.

ARRGH; on or before 8 DECEMBER!! Sjukt.

Wow, det var ju rentav värre än mitt leveransbesked! Men en klen tröst är att det preliminära datumet verkar stämma ganska bra. Själv har jag iofs fått vänta två dagar utöver det nu men det bör i ärlighetens namn tillskrivas Kuehne & Nagel, som verkar satsa på världsrekord i att dra fötterna efter sig...

• Oregistrerad
  • 2004-10-14 20:27

Nu börjar jag fundera på om det inte är smartare att beställa datorn från AppleStore och köpa RAM:et från Dialect löst. Visst borde AppleStore vara något mer benägna att leverera åt sina egna kunder än åt ÅF:s så fort som möjligt, eller?

Vad föreslår ni? Vänta på dialect eller beställa från AppleStore?

Jag skulle göra så här.
Ringa runt till Inlife, macoteket med flera och höra om det går att sätta upp sig på vänte lista? Om möjligt göra det.
Sen lägga en beställning hos dom som troligtvis får flest iMacar levererade varje månad. (Macoteket, Inlife?).
Kanske Inlife får in den före och ringer upp dig, då köper du den och avbeställer ifrån Macoteet eftersom den datorn inte har blivit skickad än.
Eftersom ÅF har lager så får dom datorer varje vecka/månad och jag tror det är större chans att få den snabbare via ÅF än hos Apple Store eftersom dom ligger efter redan.

Läste detta på www.macfeber.com

Citat:

Inte helt oväntat så är iMac G5 en succé och inte helt oväntat så har det resulterat i att Apple har problem med att leverera.
Folk som har beställt en iMac G5 via FNAC i Frankrike har precis fått beskedet att de kommer att få vänta tills i december innan de får sina maskiner. Anledningen är att Apple prioriterar USA högre än Frankrike.
Leveranstiden verkar inte direkt ha sjunkit i Sverige heller tyvärr.

Senast redigerat 2004-10-14 22:09
  • Oregistrerad
  • 2004-10-15 20:36

Mats: Tack för ditt förslag. Jag gjorde som du sa, och fick kontakt med en återrförsäljare som hade en inne idag, så jag får den nästa vecka istället!!! (muahaha)

1
Bevaka tråden