Billig G5 på tradera...

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hittade den här annonsen på tradera, G5:an på 1.6 Ghz är än sålänge bara uppe i 5200 kr!

http://www.tradera.com/auction/aid_8363656

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-13 10:43

Oj, inget reservationspris heller... verkar ju nästan lite för bra. Vågar man slå till? Killen har ju iofs mycket bra feedback.

ja, jag tyckte att det lät väldigt fantastiskt faktiskt...

• Oregistrerad
  • 2004-10-13 22:36

Tangentbord och mus ingår ej enbart nätsladd. Säljaren har inget kvitto. Vill inte misskreditera någon men det luktar stöldgods..

• Oregistrerad
  • 2004-10-13 22:41

Kom ihåg att sk. "God tro" ej gäller längre. Så om det nu är stöldgods, vilket det faktiskt luktar, så skall man akta sig.

Varför skulle datorn vara stöldgods? Jag förstår inte riktigt resonemanget. Ett lågt reservationspris, eller avsaknaden av ett, behöver ju inte betyda att något är lurt.

EDIT:

OK, missade att inget tangentbord eller mus ingår. Men å andra sidan är det ju inte ovanligt att folk behåller sina tillbehör och bara säljer själva datorn.

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-14 15:52

Ja, att påstå att produkten skulle vara stöldgods bara för att mus och tangentbord inte ingår är väll att ta i. Tycker det är så att i var och varann annons säljs "bara" datorn.

Jag skulle nog själv behållit mitt pro-tangentbord, gillar inte de nya.

Lite OT men men....

Jag har ingen erfarenhet av tradera eller webauktioner öht. Det jag undrar är: Varför i hela världen lägger ofta samma person 3-4 bud efter varandra utan att ngn annan bjuder över/mellan?

Vill de vara tuffa o visa att de har mkt pengar eller har de dåligt minne eller de kanske inte känner igen sitt eget namn/bud?

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-15 09:21
Ursprungligen av ill_chrill:

Lite OT men men....

Jag har ingen erfarenhet av tradera eller webauktioner öht. Det jag undrar är: Varför i hela världen lägger ofta samma person 3-4 bud efter varandra utan att ngn annan bjuder över/mellan?

Vill de vara tuffa o visa att de har mkt pengar eller har de dåligt minne eller de kanske inte känner igen sitt eget namn/bud?

Det är inte skälet, skälet är att siten funkar som så att "budbetjänten" höjer för dig automatiskt om du satt ett "maxbud". Dvs, du har satt 120 som maxbud. Någon annan sätter 110. Då sätter den automatiskt upp dig högre tills det att du nått ditt maxbud. Och den andre budgivarens bud syns inte.

Ursprungligen av lionfromzion:

Ja, att påstå att produkten skulle vara stöldgods bara för att mus och tangentbord inte ingår är väll att ta i. Tycker det är så att i var och varann annons säljs "bara" datorn.

Men kvitto vore väl trevligt om det fanns kvar till en såpass ny dator? Och CD-skivor, och rentav emballaget.

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-15 19:25
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Men kvitto vore väl trevligt om det fanns kvar till en såpass ny dator? Och CD-skivor, och rentav emballaget.

Jo helt klart. Vet bara hur, tyvärr, vimmsig jag själv kan vara och förlägga saker.
Ok, nej det är inte jag som säljer den. Emballaget kanske man inte slarvar bort iovs .

#Edit: För att förtydliga, jag hävdar att bara för att tangentbord och mus inte medföljer behöver det inte vara stöldgods. Kvitto är ju dock alltid trevligt.

• Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-16 23:21

Jag mailade några frågor till försäljaren men fick aldrig några svar.
Kanske blev han rädd för min mac.se-adress?

Ursprungligen av nillon:

Jag mailade några frågor till försäljaren men fick aldrig några svar.
Kanske blev han rädd för min mac.se-adress?

Chansen finns att spamfiltret snappade upp mailet.

• Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-17 21:25
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Chansen finns att spamfiltret snappade upp mailet.

Det bör det inte göra, mailet förmedlas inte av tradera åt något håll...

• Avstängd
  • International user
  • 2004-10-15 10:22

Vart i annonsen står det att det inte följer med kvitto? Är det någon som pratat med säljaren? Det behöver ju inte vara något skumt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-15 15:58
Ursprungligen av Mattias L:

Vart i annonsen står det att det inte följer med kvitto? Är det någon som pratat med säljaren? Det behöver ju inte vara något skumt.

Jag mailade honom, han hade inget kvitto och sa att han "handlade med datorer".
Jag står över.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-15 10:29

Hade jag haft pengar hade jag slagit till...

han har ju bara positiv feedback, verkar vara sjysst...
toppenpris dessutom.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-10-15 18:49

Om man tittar på vilka andra produkter han har ute t ex. kläderna så har alla prislappar kvar...
Men men jag tänkte lägga ett bud men avstår!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-17 21:42

Hur kan man kontrollera hurvida en beggad dator inte är stulen?
Finns det något register som man kan kolla i?

• Medlem
  • Alingsås
  • 2004-10-20 19:16
Ursprungligen av swede:

Hur kan man kontrollera hurvida en beggad dator inte är stulen?
Finns det något register som man kan kolla i?

nope..idag finns inget sätt att kolla omen dator är stulen mig vetterligen.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-20 22:43

Samma filur säljer nu en ibook.
http://www.tradera.com/auction/aid_8575078
Verkar aningen skumt.

• Oregistrerad
  • 2004-10-22 23:20

han skriver:
"Det saknas en bit plast där nätverkskabeln ska sitta, så när man använder en nätverkskabel så får den inget riktigt fäste där. Så det skulle nog passa bäst att använda det trådlösa nätverket!"

ska man inte dra ur sladdarna innan man rycker en dator?

Ursprungligen av pogono_99mac:

han skriver:
"Det saknas en bit plast där nätverkskabeln ska sitta, så när man använder en nätverkskabel så får den inget riktigt fäste där. Så det skulle nog passa bäst att använda det trådlösa nätverket!"

ska man inte dra ur sladdarna innan man rycker en dator?

HELT KLART stulen! De har väl slitit åt sig grejerna, och glömt att dra ur sladdar osv!

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-10-17 22:57

Kollade auktionshistoriken...verkar gilla att sälja enstaka klädplagg i massor och datorer.....84 bärbara under klubban...en hejare på att vara ombytlig!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-18 17:37
Ursprungligen av ThomasC:

Kollade auktionshistoriken...verkar gilla att sälja enstaka klädplagg i massor och datorer.....84 bärbara under klubban...en hejare på att vara ombytlig!!

Verkar byta storlek på kläderna också!

1
Bevaka tråden