Arbeta på stängd iBook?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-12 14:42

Någon som kan tala om för mig om det går att arbeta på en stängd iBook. Och om det går...hur?

Alltså det är ett litet lyxproblem kan tyckas...men så här ligger det till;

jag har en iBook 800 mhz 12" och till den har jag ett ext tangentbord och bildskärm.
Jag vill alltså kunna ställa undan iBooken i ihopfällt läge utan att den "går ner" så att säga.

Någon som vet?

Ursprungligen av SamuelJ:

Någon som kan tala om för mig om det går att arbeta på en stängd iBook. Och om det går...hur?

Alltså det är ett litet lyxproblem kan tyckas...men så här ligger det till;

jag har en iBook 800 mhz 12" och till den har jag ett ext tangentbord och bildskärm.
Jag vill alltså kunna ställa undan iBooken i ihopfällt läge utan att den "går ner" så att säga.

Någon som vet?

På min PowerBook är det bara att koppla in skärm och tangentbord när maskinen är igång. Sen slår du igen locket på datorn, väntar tills den stängs av och sen väcker du den med det externa tangentbordet. Tänk bara på att datorn med all säkerhet kommer att börja låta en hel del då det blir VARMT när grafikkortet ska mata en extern skärm + att värmen inne i maskinen blir större när skärmen är nerfälld eftersom en del av värmen passerar upp genom tangentbordet.

• Medlem
  • 2004-10-12 15:00

Jag rekommenderar inte att köra iBooken i clam shell mode, även om det går mha "Screen Spanning Doctor" (sök här eller på google). Den blir för varm, eftersom plasten inte klarar att göra sig av med värme. Den isolerar snarare. Dessutom fick jag det aldrig att funka riktigt bra rent funktionsmässigt. Testa, och se hur det funkar. Om fläkten börjar gå ofta bör du nog avbryta experimentet.

Ursprungligen av stfm:

Jag rekommenderar inte att köra iBooken i clam shell mode, även om det går mha "Screen Spanning Doctor" (sök här eller på google). Den blir för varm, eftersom plasten inte klarar att göra sig av med värme. Den isolerar snarare. Dessutom fick jag det aldrig att funka riktigt bra rent funktionsmässigt. Testa, och se hur det funkar. Om fläkten börjar gå ofta bör du nog avbryta experimentet.

Fläkten på min PB12 går bannemig oavbrutet när jag har en extern skärm inkopplad, oavsett om skärmen är öppen eller stängd. Så jag har slutat använda extern skärm till den.

• Medlem
  • 2004-10-12 15:08
Ursprungligen av Joacim Melin:

Fläkten på min PB12 går bannemig oavbrutet när jag har en extern skärm inkopplad, oavsett om skärmen är öppen eller stängd. Så jag har slutat använda extern skärm till den.

Vad konstigt. Vilken modell är det? Så var varken min iBook, eller min nuvarande 17"...

Ursprungligen av stfm:

Vad konstigt. Vilken modell är det? Så var varken min iBook, eller min nuvarande 17"...

PowerBook G4 12", RevA.

Är iof inte något svar på din fråga; men jag tycker det är rätt bra att ha den extra skärmytan som blir när man kör med locket uppe. Jag brukar ha mailen eller iTunes i den lilla skärmen när jag jobbar på den stora.

Ska tillägga att min iBook är "crackad" med Screen Spanning Doctor.

1
Bevaka tråden